Annons

Kamera som inte fungerar efter lite kyla!

Produkter
(logga in för att koppla)

Patlin

Aktiv medlem
Var nu i helgen i fjällen. Hade för första gången med mig min Canon 400D
Första dagen var det -25 grader och jag var ute mellan 12-16 och kände i slutet hur sekig autofocusen börja bli plus att efter drygt 150 bilder var batteriet i stort set tomt. (brukar ta kring 700 på en laddning!)
Iaf jag tar ut batteriet ur kameran och lägger ner den i väskan innan jag går in i stugan. Låter kameran ligga i drygt 2-3h i stugan innan jag tar fram den och tittar på bilderna.

Dagen efter är det kring -15 grader, Jag hämntade kameran mitt under dagen och åkte två åk, hade fram kameran under ett åk och liften upp, När jag skulle in gjorde jag likadant, ut med batteriet och ner i väskan, vänta den här gången kanske 1h. (Kameran hade nästan inte hunnit bli kall), satt in batteriet igen och skulle slå igång kameran. Sten död =( vad kan ha hänt? någon kortslutning? detta var i fredags, idag är det söndag, jag låtit den "torka" men får fortfarande inte igång den =(

Kan man lämna in den någonstans? vad skulle dom kunna göra eller är det bara onödigt? kameran är 1,5 år gammal så har ingen garatin från försäljarna.

Bifogar 2 Bilder, Jag vet inte om det ska se ut såhär men det känns lite konstigt, det ser ut som spegeln inte är helt nerfäld... Jag ser som vanligt om jag tittar genom okularet och genom ett objektiv.
Jag har provat med 2 batterier och blir ingen skillnad!
bilderna kan nog vara väldigt svåra att se =(
 

Bilagor

  • CIMG2901.jpg
    CIMG2901.jpg
    20.1 KB · Visningar: 286
  • CIMG2903.jpg
    CIMG2903.jpg
    14.3 KB · Visningar: 285
Ang batteriet

Gällande batteriets "drifttid", så är detta fullständigt normalt.

När det sedan gäller att kameran är "död", har du testat med ett annat batteri?

Ang. batterier så har jag skrivit ett inlägg om just detta i min blogg här på FS.

/Daniel.
 
Jo batteri tiden förstår jag att den blir kortare, ingeting jag klagar över =)

Ja har provat med 2 olika batterier, har provat ladda om den som nästan var slut och funkar endå inte =(
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.