Annons

Kamera problem - RCC Mölndal

Produkter
(logga in för att koppla)

Craps

Aktiv medlem
Jag måste slå ett slag för RCC i Mölndal här i göteborg. Jag var inne idag med min aslr eftersom den krånglade lite med att identifiera objektiven dvs ingen autofokus eller bländare så med tunga steg går jag in i mottagningsrummet och efter några minuters köande blir det min tur. Tjejen bakom disken lyssnar på min felbeskrivning och tar emot kameran och säger att dom igentligen bara tar emot digitala produkter och att analoga kameror skickas normalt till malmö men hon skall kolla med teknikerna om kanske någon känner till kameran. Efter 2 minuter kommer hon tillbaka med en tekniker som beskriver felet och inte bara det utan han förklarar att det är ett stort ingrepp att laga och det skulle bli dyrt. Nu säger han mina favorit ord nämligen "Men så..." - Men så kan du göra såhär och visar att en liten sprint gått av dvs den som startar strömmen till objektivet(avstängd då man byter objektiv för att undvika kortslutning) och genom att lägga en limdroppe och sen alltid stänga av strömmen bak på kameran då man byter objektiv för att undvika kortslutning så sparar du alla dom tusenlapparna en lagning skulle kosta säger han. Du kan tro att jag blev lättad, jag gick på små moln därifrån kan man säga

Tusen tack riktar jag till RCC Mölndal för en helt underbar kundinriktad service!!
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.