Annons

Kamera & Bild, någon mer prenumerant som inte fått nr 5?

Produkter
(logga in för att koppla)

mange78

Aktiv medlem
FIck en prenumeration på 6 nr i present och den skulle starta från och med nr 5, men jag har fortfarande inte fått den!! Har kontaktat prenumerationsservice 3 (!) gånger, men inget händer. Dom säger bara att dom inte vet vad det beror på?! Makalöst bara det... Senast sa en kvinna att den kanske var slut? Vadå slut? En prenumerant ska ju vara prioriterad och få tidningen före alla andra, hur kan den då vara slut?

Jodå Magnus, den ligger under Butik & leverantörer och då ska det vara fritt fram för företagen att svara. Men du löser säkert det med Magnus.

I så fall kan jag säga att prenumerationsservice inte har gamla tidningar. Därför har han fått adress till själva förlaget, vår marknadsavdelning, som har tidningar.

Varför Magnus inte fått nummer 5 kan jag inte svara på utan att kolla upp det med marknadsavdelningen.

/Magnus på Kamera & Bild

Jag har fått alla nummer och började få dom direkt efter jag betalade, så här har det funkat felfritt iaf.

Har mailat en adress på Kamera & Bild som jag fick rekommenderad av Magnus Fröderberg, men ännu inte fått något svar. Och nr 5 lyser med sin frånvaro... Ingen lyckad start på en efterlängtad prenumeration. Får väl ta och ringa redaktionen istället och reda ut detta, mail verkar det ju inte vara någon som är intresserad av att svara på.

Fortsättning följer...

Själv undrar jag varför jag fått TRE påminnelse-avier om förnyad prenumeration sen jag bestämde mig för att inte fortsätta prenumerera. Känns ungefär som en obetald räkning som kommer i brevlådan varje månad. Inte särskilt trevligt.

Det verkar ju lite svårt för dom att få fram 5:an åt dig... Var det nått speciellt med den upplagan som gör att du vill ha just den? Annars tycker jag gott att Kamera & Bild kan förlänga din prenumeration med ett nummer (eller två som ursäkt för besväret det har orsakat dig)...

Makten skrev:
Själv undrar jag varför jag fått TRE påminnelse-avier om förnyad prenumeration sen jag bestämde mig för att inte fortsätta prenumerera. Känns ungefär som en obetald räkning som kommer i brevlådan varje månad. Inte särskilt trevligt.

Det är väl ganska standard att man gör så, man kan ju ha glömt bort att betala eller så är det bara en liten push för att du ska fortsätta prenumerera. 3 st "påminnelser" skickas av de flesta tidningar som jag har prenumererat på, ja förutom de som har negativ avtalsbindning ;) eller som det numera heter, tillsvidare prenumeration.

Låg ett nytt nummer (#6) av Kamera & Bild och vänta på mig igår (19/6). Blev inte så mycket gjort speciellt som Foto ännu inte är sönderläst.

Jeppe skrev:
Det är väl ganska standard att man gör så, man kan ju ha glömt bort att betala eller så är det bara en liten push för att du ska fortsätta prenumerera. 3 st "påminnelser" skickas av de flesta tidningar som jag har prenumererat på, ja förutom de som har negativ avtalsbindning ;) eller som det numera heter, tillsvidare prenumeration.

Någon som vet om K&B kör med negativ avtalsbindning? Jag har själv bestämt mig för att sluta prenumerera men fick ändå tidningen!?

H

Clouseau skrev:
Någon som vet om K&B kör med negativ avtalsbindning? Jag har själv bestämt mig för att sluta prenumerera men fick ändå tidningen!?

H

Nej, det är väl Bonniers som är expert på detta ;)

Jag gissar att de inte (likt t.ex. FOTO) har tidsbestämda prenumerationer.

Jo de har ju prova på prenumerationer som ska vara X antal nummer. Men det är klart... pga av allt strul de hade att leverera i början så fick jag något extra nummer på min prenumeration så det är kanske det som hänt nu... bara det inte kommer en faktura på lösnummer nu istället. :eek:/

Det hela har löst sig på ett mycket bra sätt. Fick kompensation för problemet och ett bra bemötande!

Mvh Magnus

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar