Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kaffebrus

Produkter
(logga in för att koppla)
Status
Ej öppen för ytterligare svar.

drejjan

Aktiv medlem
Hejsan.

Vill bara klarlägga att jag inte tror att kaffebrus är någon fuffens internetbutik utan jag vet att de är reko.

I onsdags kväll (23/7) la jag en beställning på lite tillbehör till min 40D. På torsdagen trodde jag givetvis att ett mail med bekräftelse samt kolliid skulle komma, men detta kom inte förrän i fredags. Varför väntar de en dag att skicka grejjerna, chansen fanns ju att de skulle kunna komma fram tills på fredag om de skickades dagen efter lagd beställning. Nu är det inte så att jag är speciellt sur eller något över att de inte är jätte snabba, men jag har aldrig stött på detta förut. Är det bara för mig detta hänt eller är det så ofta?

Hejsan.

Vill bara klarlägga att jag inte tror att kaffebrus är någon fuffens internetbutik utan jag vet att de är reko.

I onsdags kväll (23/7) la jag en beställning på lite tillbehör till min 40D. På torsdagen trodde jag givetvis att ett mail med bekräftelse samt kolliid skulle komma, men detta kom inte förrän i fredags. Varför väntar de en dag att skicka grejjerna, chansen fanns ju att de skulle kunna komma fram tills på fredag om de skickades dagen efter lagd beställning. Nu är det inte så att jag är speciellt sur eller något över att de inte är jätte snabba, men jag har aldrig stött på detta förut. Är det bara för mig detta hänt eller är det så ofta?

Vad ville du säga med det här då?
Jag som bor i Dalarna får alltid vänta minst 1 dag för att få mina paket från Cyberphoto i Umeå.
Kan det vara så att de har häcken full med att skicka grejer till någon mer än dig, tror du? Kaffebrus är ingen liten firma längre utan de har fått en ganska stadig kundkrets och vad jag vet så är det inte många fler än kanske 2-3 personer som jobbar där. (nån som vet bättre kanske säger annat).
Har du så bråttom är kanske en butik i din stad att rekommendera. Du får ju väga pris mot leveranstid kanske.

Jag tycker du börjar ropa över ingenting nu faktiskt.

Storm i ett vattenglas

Jag tycker du gnäller för inget.

Har du något att klaga på Kaffebrus så vänd dig i FÖRSTA HAND till dem och inte till fotosidans forum.

Admin ? Släng denna tråden åt helvete . . . . .

Min teori

Så här är det nog, det hela beror på komunens avloppshantering. Torsdag morgon uppstod ett mystiskt undertryck i hela avloppsnätet med föld att ett rör imploderade och inehållet med stor kraft kastades bakåt i avlopsnätet, vilket medförde att när de illaluktande substanserna nådde den hos Kaffebrus installerade toaletten, fick denna att explodera. Denna händelse och personalens ofta påtvingade besök av inrättingen på grund av att de ätit dålig ketchup hos den lokala korvgubben, efter att ha festat lite på onsadgen, gjorde att de ej var kapabla att utföra sina arbetsuppgifter för än på fredagen.

Jag tycker du gnäller för inget.

Har du något att klaga på Kaffebrus så vänd dig i FÖRSTA HAND till dem och inte till fotosidans forum.

Admin ? Släng denna tråden åt helvete . . . . .

Men tagga ner, jag bara undrade om de var såhär jämnt. Jag klagar inte, jag bara undrade, för jag har inte stött på detta vid beställning inom Sverige förut.. Det är helt lugnt med mig att dom gör på detta sätt men jag bara ville kolla. Chilla mannen

Det står på deras webbplats att de levererar inom 1-3 dagar. Jag tycker det verkar som om de levt upp till detta löfte med bravur. Kollade du deras leveransvillkor innan beställning eller när du fick kalla fötter efter beställningen?

Klippt från hemsidan:

Leveranstid
Normal leveranstid från Kaffebrus är 1-3 dagar för beställningar gjorda mot faktura, postförskott och kortbetalning.

Det står på deras webbplats att de levererar inom 1-3 dagar. Jag tycker det verkar som om de levt upp till detta löfte med bravur. Kollade du deras leveransvillkor innan beställning eller när du fick kalla fötter efter beställningen?

Som sagt, jag har inga som helst problem med att frakten tar vare sig 1 eller 5 arbetsdagar. De kan ta två veckor på sig om de så vill, det jag beställt har jag ingen som helst bråttom o få. Jag bara undrade över bekräftelsemailet med kolliid. Det får man ju i princip alltid dagen efter när man beställer inom sveriges gränser, men inte nu. Men jag bryr mig inte över det, jag slängde bara iväg en onödig tråd om det för att få upp en diskussion om Kaffebrus i allmänhet. Jag tycker det är jättebra att de finns och klagar inte överhuvudtaget. Läs innan ni snackar.

Ärligt, man blir ju upprörd! Fan vilken korkad sak. Svaret är nog lika enkelt som logiskt, de har mycket att göra och det finns order som kommit in innan din. Varva ner kompis, varva ner.... Såvitt jag vet så är det endast en (ja just det 1) person som jobbar där och sköter ALLT! Bravur till honom/henne!

Förövrigt kan jag ju bara tillägga att jag är otroligt nöjd med kaffebrus!

Ålen.

Senast ändrad:
Ärligt, man blir ju upprörd! Fan vilken korkad sak. Svaret är nog lika enkelt som logiskt, de har mycket att göra och det finns order som kommit in innan din. Varva ner kompis, varva ner....

Förövrigt kan jag ju bara tillägga att jag är otroligt nöjd med kaffebrus!

Ålen.

Mjo, drog iväg tråden i sin största hast innan jag skulle åka iväg, dock var det ju inte meningen att det skulle låta som om jag pratade negativt om Kaffebrus. Gillar dem skarpt, dock låter det inte så i tråden.

Admin, tråden kan tas bort

Läs innan ni snackar.
Öh, ton? Vem skall läsa innan snack?

Mina erfarenheter om vad som är normala leveranstider skiljer sig från dina. Visst är det vanligt med expediering följande dag om man enbart ser till rena näthandlare. Men inte alls så att det är något man kan förvänta sig om det inte specifikt utlovats. Tar du med "gammelhandeln" med näthandelsverksamhet i beräkningarna får man för det mesta räkna med mycket längre expedieringstider.

Du får nog räkna med lite höjda ögonbryn, det är förmodligen fler än jag som tycker att förväntningarna är lite väl uppskruvade.

(jag har stängt tråden)

Status
Ej öppen för ytterligare svar.
ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar