Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Kaffebrus "5i1" reflexskärm

Produkter
(logga in för att koppla)

Stiffneck

Aktiv medlem
Jag är sugen på den stora 5i1-skärmen som Kaffebrus säljer. Galet bra pris, nästan för billig för att jag ska tro på den...

Någon som har använt dom under en längre tid och vet om materialet håller för utomhusbruk?

Klart det håller, vad hade du tänkt använda den till som skulle ha sönder den?

Kalasbra produkt, har en själv.

Jag har inga planer på att misshandla den, men när något kostar hälften och erbjuder fler funktioner än Lastolite-skärmarna så blir jag lite fundersam.

Men, men, jag testar.

Jag har också den, den är kalasbra. Varför betala mer för en produkt som finns i lika bra, men billigare utgåva?

Jag köpte en 5i1 från kaffebrus och kan säga att kvaliten på påsen/fodralen inte är något vidare, väldigt tunt. Min gick sönder nästan omgående! Men skärmen är väl ok.

T_M skrev:
Jag köpte en 5i1 från kaffebrus och kan säga att kvaliten på påsen/fodralen inte är något vidare, väldigt tunt. Min gick sönder nästan omgående! Men skärmen är väl ok.

Jag är benägen att hålla med. Själva skärmen (diffusionsduken) är helt ok och silversildan är det inte heller något fel på. Men den randiga guld/silversidan repas hur lätt som helst. Det lär ha flagnat inom ett halvår.

Inget snack om att Lastolites skärmar håller en helt annan kvalitet. Har använt dom i flera år utan en endaste lien repa. Väl värt dom extra pengarna.

Jag har haft min 5 in 1 i 16 månader nu och min skärm har varken flagnat eller gåttsönder. Men fodralet som den ligger i har gottsönder i dragkedjan. Guldsidan är aldeles för varm i tonen för att det kännas snyggt enligt mig.
Man får vad man betalar för. Det är billigt, inte topkvalite men det duger för en amatör som mig.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar