snysop
Aktiv medlem
Jag har haft DSLR i några år nu och fotar allt mindre och mindre med den. Anledningen är främst att den är för bökig att ta med sig när jag inte planerar att det skall bli fotande. Min nya kompaktkamera (stöt/vattentåliga Panasonic Lumix FT1) följer med mig varje gång till stallet. Orkar/vågar inte ta med mig K10D med någon av objektiven jag har. Nu när vi var i fjällen så stannade K10D hemma medans FT1'an låg i fickan varje dag och användes flitigt för filmande i backen och på 4-åriga dottern när hon lärde sig åka skidor.
Under lite slösurfande i stugan på kvällen så upptäckte jag att Samsung kommer ut med en ny modell i 4/3 och sen upptäckte jag även Panasonic GF1 och Olympus EP1/2.
Funderar på om jag skall sälja av hela Pentax-utrustningen och satsa på någon av dessa (dock ej EP1)?
Eftersom jag idag redan står med en äldre DSLR så kanske jag inte upplever att bildkvalitén kommer försämras - kanske t.o.m tvärtom?
Det jag oroar mig lite för är att det är för bökigt att ändra bländare mm under tiden man fotar. Vill inte gå in i menyer och krångla utan jag vill vrida på rattar osv.
Vad tror ni? Främst över bildkvalitén och handhavande K10D vs GF1?
Åker till MM idag för att pilla på dem live, men är nyfiken på vad ni har att säga.
Under lite slösurfande i stugan på kvällen så upptäckte jag att Samsung kommer ut med en ny modell i 4/3 och sen upptäckte jag även Panasonic GF1 och Olympus EP1/2.
Funderar på om jag skall sälja av hela Pentax-utrustningen och satsa på någon av dessa (dock ej EP1)?
Eftersom jag idag redan står med en äldre DSLR så kanske jag inte upplever att bildkvalitén kommer försämras - kanske t.o.m tvärtom?
Det jag oroar mig lite för är att det är för bökigt att ändra bländare mm under tiden man fotar. Vill inte gå in i menyer och krångla utan jag vill vrida på rattar osv.
Vad tror ni? Främst över bildkvalitén och handhavande K10D vs GF1?
Åker till MM idag för att pilla på dem live, men är nyfiken på vad ni har att säga.