Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

K10D testad på ephotozine

Produkter
(logga in för att koppla)
Hade precis tänkt att slänga in länken till detta testet för att gratulera Pentaxägarna men Håkan hann före...så grattis...verkar vara en kanon kamera som är riktigt aggresivt prissatt. Som Canonägare kan jag bara tacka Pentax för att släppt denna kamera..sätter press på dom 2 stora drakarna Nikon o Canon.

Tack för den!

En liten reflektion bara. "Då kan man fråga sig, hur bra är egentligen K10D och har den någon chans?" Skriver du i början men jag saknar några konkreta ord som svarar på frågan "..har den någon chans?"

Men du kanske har lämnat det åt läsaren att bestämma....................... :)

Hmm jag trodde jag fick med andemeningen i artiklen.. Jag tycker att K10D är en väldigt bra kamera (vilket speglas av betyget). Däremot finns det andra faktorer, som t.ex. marknadsföring och marknadens vilja att ta till sig kameran och det kan jag inte svara på. men jag tycker som sagt att den är en självklar kandidat i valet av kamera i prosumerklassen.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar