Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

K10D billigt extrabatteri

Produkter
(logga in för att koppla)
Äsch, då kanske jag skulle hållt mig till Kaffebrus-batterierna. De som kom från Delta-shoppen såg mycket billigare ut på nått sätt. Annan färg och metall på bläcken t.ex.. Och skriven man "upp till" en viss styrka så är det nog lite lurt..

Mellan mitt Pentax och Kaffebrus-batteri kan jag inte säga att det är någon skillnad.
 
Jag ser att det är jag som är lite förvirrad. Det är ett jättegmmalt Minoltabatteri jag använt, inte de nya billiga....så de kanske är ännu bättre :)
 
Deltabatterierna fungerar alldeles utmärkt! Kan inte säga att jag märkt någon skillnad i prestanda mellan pentax original och delta varianten. Har iofs bara haft dem en månad.
 
Tänkte att folk kanske haft tid att prova sina piratbatterier nu och vill dela med sig av sina erfarenheter :)

Körde slut mitt ena från batterimannen/Deltashopen i dag och det räckte till totalt 351 bilder. Får erkänna att jag inte är speciellt imponerad av detta. Alla bilderna togs med extern blixt och skärmen användes inte speciellt mycket. Hur står detta sig i förhållande till era batterier? Har kaffebrus samma reella kapacitet?

Har inte hållit koll på mitt originalbatteri, men et känns som det klarar mer än 350.

Johan
 
johanni skrev:
Tänkte att folk kanske haft tid att prova sina piratbatterier nu och vill dela med sig av sina erfarenheter :)

Körde slut mitt ena från batterimannen/Deltashopen i dag och det räckte till totalt 351 bilder. Får erkänna att jag inte är speciellt imponerad av detta. Alla bilderna togs med extern blixt och skärmen användes inte speciellt mycket. Hur står detta sig i förhållande till era batterier? Har kaffebrus samma reella kapacitet?

Har inte hållit koll på mitt originalbatteri, men et känns som det klarar mer än 350.

Johan

Var det första urladdningscykeln så kan det kanske bli bättre efter ett tag.

M V H Peter
 
johanni skrev:
Får erkänna att jag inte är speciellt imponerad av detta.

Måste säga det samma. Utan att ha räknat eller haft koll på antal bilder så har det definitivt sämre kapacitet än kaffebrus och orginalbatteriet. Kaffebrus och orginal känns däremot ganska jämna..
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.