Annons

K-7 filmar skarpt

Produkter
(logga in för att koppla)

jido

Aktiv medlem
Kolla in budgetkampanjen på stockholm.se. Alla utom en av intervjuerna på gatan är filmade med K-7. Politikernas svar är filmade av proffs med professionell filmutrustning.

Vad tycker ni?

http://www.stockholm.se

Senast ändrad:
Stora skärpeartefakter på proffsfilmningarna men inga på K-7, väldigt kul att se!
Sen var ju färgbalansen på politikerna inte så lyckad, inget att vara stolt över precis...

Användes stativ till K-7:an?

Jag körde med stabilisatorn på ungefär hälften, sen gick jag över till enbensstativ. Framför allt för att längden på vissa personer gjorde att jag fick hålla kameran i rätt obekväm ställning.

Fast om vi inte haft för avsikt att köra lite dogma-style hade jag kört stativ rakt igenom.

Ljudet då, hur togs det upp? Riktigt bra f ö!

Jag började med en Rode-mick på kameran, men den var helt värdelös i stadsmiljö. Det blev till slut en Zoom H4n som vi fick handhålla strax utanför bild.

Jag tog ändå upp ljudet med Rode:n också för att underlätta när vi mappade ljudet mot filmerna. Så här i efterhand visade den sig funka bra under kontrollerade ljudförhållanden, men trots att det var en riktad monomick tog den in oroväckande mycket miljöljud från omgivningen när vi var utomhus.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar