Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

K-5 eller K-30

Produkter
(logga in för att koppla)
Hur fungerar exponeringslås på k-30? jag förstår det som att det är en av funktionerna som saknar snabbknapp på k-30, eller har jag fel?
 
Hur fungerar exponeringslås på k-30? jag förstår det som att det är en av funktionerna som saknar snabbknapp på k-30, eller har jag fel?

Som sagt, Pentax stryper inte funktionaliteten på sina enklare modeller. Exponeringslåsets funktion beror på hur man konfigurerat knapparna. Man kan ha det på en direktknapp, det kan också konfigureras på två andra sätt och ställas in på olika vis.
 
K-30 väldigt prisvärd

Hej
Kommer just från butik. De hade inte k-5 II inne men en äldre k-7 samt K-30. Måste säga att K-ro kändes väldigt bra i handen, inte alls som konkurrenterna EOS 600D och D5200 som man nästan tappar. Var helt säker på att ja ska köpa en k-5 II men nu är jag nog inne på en K-30. Man får mycket kamera för liten peng.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.