Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

körekort foto

Produkter
(logga in för att koppla)

Michael Buch

Aktiv medlem
Hej

Fundera på och göra pass och körkort foto i min studio.

Nu undra jag hur gör ni med regler och hur printer ni dom?

Tacksam for svar

Mvh
Michael

Photoshop t.ex?

Gör du bilden i rätt storlek / 300DPI så kommer den ut i rätt storlek om då så använder word. Däremot måste du tänka på så att du har rätt avstånd mellan kamera och ansikte.. 14-17mm mellan pupill och hakspets

Jeppe skrev:
Photoshop t.ex?

Gör du bilden i rätt storlek / 300DPI så kommer den ut i rätt storlek om då så använder word. Däremot måste du tänka på så att du har rätt avstånd mellan kamera och ansikte.. 14-17mm mellan pupill och hakspets

Ja det forstår jag: -)

Men jag tänkte på når jag ska printa ut det.

Min Canon software har något som heter etiketter, men så kommer der 16 stuck ut på en A4

Undra om inte der finns en lösning så jag kan printa ut typ 4 styck på en 10x15 pappar

Jodå, gör bilden enligt angivna mått i 300DPI

Gör ett nytt dokument i t.ex. 10x15/300 DPI, kopiera in bilden så många gånger som du vill/får plats. Typ 8 st 3,5x4,5 cm = 14x9 cm

Skriv ut - klart!

Jeppe skrev:
Jodå, gör bilden enligt angivna mått i 300DPI

Gör ett nytt dokument i t.ex. 10x15/300 DPI, kopiera in bilden så många gånger som du vill/får plats. Typ 8 st 3,5x4,5 cm = 14x9 cm

Skriv ut - klart!

Klart funderat jag inte på, fixar bara en skabelon :)

Tack Jesper

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar