Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare, du bör uppdatera den.
Köpte tidningen Foto, blev glad.
- Trådstartare mipert
- Start datum
.Z.
Aktiv medlem
J. Patric skrev:
Jag gillar tidningen FOTO. Men nu missförstår ni mig.
...jag läser helst äldre nummer från 1939 - 1970 typ. De från 1939 till 1950-talet är bäst.
;-)
Det håller inte jag med om. Jag har ett antal årgångar från 58-61 som jag bläddrar igenom ibland & har omåttligt roligt åt, inte pga av att dom är bra utan pga att jag älskar gamla kameror & det ska gudarna veta att mycket reklam är det i dessa! Hade en fototidning hållit samma klass idag så hade den varit osäljbar, roliga är dom dock.
Larsa
festfotografen skrev:
Nedsållat och nedsållat ?
Jag tycker inte att det var så mycket.
Det är väl positivt att klubbarna syns ?
Skellefteås högst lyckade arrangemang med Anders Petersen och Bo Cederwall var i alla fall mycket uppskattat av dom som var där
(bl.a en hel del ungdomar) och väl värt att visa upp.
I numret före så visade minsann Enskede upp sig och fick gratisreklam för sitt kommande arrangemang vilket är lovärt från såväl Enskede som tidningen Fotos sida, så jag förstår ärligt talat inte din kommentar Magnus
Jag har inget emot att fotoklubbarnas verksamhet syns i Foto - det är bara bra. Vad jag vänder mig mot är hur.
Jag jobbar själv som redaktör på en tidning och tycker det är tråkigt med alla uppställda bilder på gubbar. Detta speglar inte verksamheten som är ämnet för artikeln. I detta numret blev det olyckligt många sådana bilder. I sin kommunikation med klubbarna borde tidningen vara tydligare med vilka bilder de vill ha - så jobbar i alla fall jag.
I artiklen om Stockholm Fotomaraton försökte vi i alla fall vara lite roliga och duellera - den typen av påhitt brukar uppskattas av läsarna och ha större chans att bli publicerade (rent generellt).
Vi i klubbarna måste tänka oss för vilken bild vi vill visa upp av vår verksamhet. Att skicka in bilder på aktiviteter där det händer saker måste vara bättre än tråkiga och uppställda bilder? Får så strama och trista är faktiskt inte fotoklubbarna (förhoppningsvis). Det är ju inte fel att visa en skrattande publik under ett seminarium eller ungdomar och kvinnor som jobbar under en workshop. Bilderna bli ju signaler för vad vi eftersträvar.
Jag hoppas att du förstår nu vad jag menar - att när vi får chansen att synas ska vi göra det på bästa sätt.