Annons

Köpt en D70, fy fan vad kul

Produkter
(logga in för att koppla)

chralm

Aktiv medlem
Har länge fotat med en vanlig systemkamera (som blev stulen i höstas), och har nu köpt en D70.

Det jag märkt av hittills är hur kul det är att gåt ut på dagen, bränna iväg en massa bilder. Och sen komma hem på kvällen och se dem. Man kan fota mycket mera, för det kostar ju inget.

Snacka om att man kan experimentera och prova. Nu kan jag ju ta en drös bilder på samma objket, med olika inställningar, och sen direkt på kvällen se hur det gick.

Kul som fan.

Christian

Låter härligt!!
Inte märkt ngr missteckningar bland färgerna("den gröna diskursen")?
Hmmmja, det blir nog snart pixlar på mig också, om kanske 3år:)
Mvh Niclas.

Det är det som är den stora poängen med DSLR tycker jag... oj vad man lär sig snabbt och det behöver man ju :)

Slutaren har ingen garanti efter... tänker.... är det 50.000? bilder, men den klarar säkert mer än garantin, och det kostar inte många tusenlappar att byta den. Det är gissningsvis samma slutare som F75

Jag har inte märkt några underligheter. Möjligen då jag fick en serie svarta kort, men det berodde på att jag lyckats ställa in kompenseringen på max, så den körde med 1/8000 sekund ett tag:)

Helt off-topic ( utanför rubriken? )
Ska vi vara petiga så är väl inte SPEGEL reflex kamera ett bra ord heller så man kan arbeta med prismor istället ( förkortningen SLR har ju inget med spegel i sig)

Och när vi ändå håller på så kan vi ju fixa fram översättningar för andra lånord också, som Franskans garage och paraply: Eller kanske det Arabiska ordet Tambur borde strykas från vår ordlista också? :)

* inte speciallt allvarlig, men tycker att kommunikation funkar så länge alla vet vad man menar * :)

Re: Re: Grattis!

froderberg skrev:
hrmmm, hrmmm... borde det inte heta D-ESR på svenska. Digital enögd spegelreflexkamera....

*är bara lite jobbig* :)

/M
Kan man tycka..men faktum är att fler förstår vad man menar när man skriver D-SLR..så jag tycker det är lämpligare trots allt.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar