ANNONS
Annons

Köpställen???

Produkter
(logga in för att koppla)

R_Aalto

Aktiv medlem
Jag vet att frågan har varit uppe tidigare men hittade inget.
Min kompis har äntligen bestämt sig för att investera i en digital systemkamera.

Det blir en 30d och han frågade mig var man bäst köper, jag svarada att scandinavian photo eller kameradoktorn är helt ok.

Efter en del forskande så återkommer han till mig och menar att kameran är ca 2000:- billigare på Pixmania...

Min fråga är om det är ngn specialimport eller ngt annat finstilt när man handlar fr Pixmania eller är det helt enkelt så att dom är mkt billigare och vi är dumma som inte köper allt där det är billigast?????

Jag börjar ångra mig att jag inte la de extra 2500 som jag hade tjänat om jag köpt min skrivare där kunde ha gått till ngt roligare än som extra vinst i ngn annas ficka...

/ Rolle
 
Ett annat alternativ är att gå till Fotovideo på Herkulesgatan, kolla även deras hemsida fotovideo.se.
Beroende på hur mycket din polare handlar kan han säkert få riktigt bra priser, de är ju nya i stan.
 
Beställ hos zebra media istället t.ex. Lika billigt, men mycket säkrare. Dock är jag inte helt säker på att man får svensk manual med. Det får man dock om man beställer från t.ex. cyberphoto eller om man går ner på gatan och handlar en. Dessutom är det 150€ cashback på kameran just nu (om du undrar över cashback, sök i forumet, asked and answered).

fast 40D väntar väl runt hörnet med 10Mp och dammfilter...
 
Även Fotokungen har väldigt bra priser. www.fotokungen.com

Grejerna är från svenska Canon till skillnad mot Zebramedia. Dessutom bra att det finns en fysisk butik om något går snett.

Fri frakt över 10 000 också om man vill handla i webshoppen.

Scandinavianphoto har sänkt mycket priser senaste veckan också. Antar att det är för att slå till mot Fotovideo.se
 
Jag röstar på Zebra. Otroligt snabba. Nästa dag om de har det på hyllan, annars tar det en dag extra.
Reklamationer är de också bra på att ta hand om. Jag hade problem med ett minneskort, de skickade ett nytt med vändande post bara.
 
Jag tror att du ska akta dig för Pixmania

Dom har vatt med på tv programmet "Plus" två gånger då kunder inte fått sina varor. I båda fallen har jag för mig att det var systemkaeror som var betalda i förskott som sedan dök upp med en massa grjeror restnoterade.

Men å andra sidan så har jag hör en del här på FS som handlat där och fått sina varor som de ska.

Handla med postförskott tror jag annars är säkrast. Det har jag gjort ett antal gånger och det har funkat hur bra som helst.
 
Postförskott tillför ingen säkerhet alls om kunden bor i Sverige. Posten, eller deras entreprenör, låter Dig inte förfoga över godset innan det är till fullo betalt. Du kan med andra ord inte gardera Dig mot en inslagen tegelsten med nuvarande regelverk för postförskott.

Pixmania är inget undantag från de tyska öretag som arbetar på webben - ömsom vin, ömsom vatten, och det gäller alla jag handlat med. Ibland klockrent och snabbt och ibland makalöst fumlande. Rekordet innehas av en välrenommerad nätbutik, vars namn börjar på B, som skrev följande adress på ett paket till mig, och sen inte fattade varför de fick tillbaks det - två gånger;

Hr DMS
Lennart Mölndal
SCHWEDEN

Deras datasystem blandade och gav bland posterna i sdressregistret och det blev bara så fel. Tredjeförsöket blev rätt, men då hade jag faxat en adresslapp till dem.
 
Minneskort, kameror m.m handlar jag på tbh.se. Det ligger där jag bor och har väldigt bra priser. Speciellt på minneskort. Kan rekommendera detta.

Allt annat handlas på yfo som står för snabb service, hög kunskap och kvalité.

Mvh /Peter
 
Och glöm inte att du kan köpa svensk manual på canon för 175 kr inkl. frakt
(vilket jag gjorde idag)
TBH tar hutlösa 509 kr för en svensk manual.
Alfadigi tar 450kr.....

Vilket får mej att börja undra om det inte är så att dom som säljer svenska manualer separat köper dom just från Canon och sen lägger på ett hiskeligt överpris?
 
Senast ändrad:
Sunwing skrev:
Och glöm inte att du kan köpa svensk manual på canon för 175 kr inkl. frakt
(vilket jag gjorde idag)
TBH tar hutlösa 509 kr för en svensk manual.
Alfadigi tar 450kr.....

Vilket får mej att börja undra om det inte är så att dom som säljer svenska manualer separat köper dom just från Canon och sen lägger på ett hiskeligt överpris?
Marknadskrafter kallas det. Så läng det finns avsättning, så kommer det att fortsätta tjäna pengar på de okunniga. Vi andra "skvallrar" för varandra och köper billigt. :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.