Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpråd

Produkter
(logga in för att koppla)

anitra

Ny medlem
jag har köpt en ny Nikon D80, vilken objektiv är o rekomendera till om man vill ta foto på djuren ute på åkern, några 100 meter från tomten? ( inom rimliga priser) Har funderat på Nikons telezoom AF-SVR 70-300 4,5-5,6. Duger det till börja med.Anita

Det är nog risk att du kommer att tycka att det är lite för kort brännvidd och lite för ljussvagt -- ofta dyker väl djuren upp just i gryning och skymning? Men ska man ha nåt långt och ljusstarkt blir det väldigt dyrt.

Ett par alterantiv i ungefär samma prisklass som kan vara värda att titta på är Sigmas 120-400 och 150-500.

Det är nog risk att du kommer att tycka att det är lite för kort brännvidd och lite för ljussvagt -- ofta dyker väl djuren upp just i gryning och skymning? Men ska man ha nåt långt och ljusstarkt blir det väldigt dyrt.

Ett par alterantiv i ungefär samma prisklass som kan vara värda att titta på är Sigmas 120-400 och 150-500.

Tack för ditt råd, jag ska kolla detta.Jag förstår att det kostar om det ska bli bra.Mvh anita

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto