Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Köpråd
- Trådstartare buzz83
- Start datum
Thomas Olinger
Aktiv medlem
Kolla in vad andra tycker på www.eflens.com. Jag har haft Tamron 28-75/2.8 som jag verkligen gillade, men behövde lite mer vidvinkel så jag skaffade ett 17-55/2.8 IS. Kan väl säga att när inte IS:en är en avgörande skillnad så presterade Tamron-objektivet lika bra vid 28, 35, 50 mm som den tre gånger så dyra Canon.
Om du nu är intresserad av 18-55 så läs vad andra har att säga på ovanstående länk. Jag har för mig att det får riktigt bra kritik, speciellt om man bländar ner ett steg. Med tanke på priset och dess prestanda är det ett bra objektiv.
Jag funderade lite på det där du skrev "mindre plastigt". Om du vill köpa ett kanontrevligt och skarpt, ljusstarkt objektiv ska du köpa det billiga 50/1.8 som Canon har. Det är ett superobjektiv i många avseenden. Den är plastig och känns ranglig, men presterar i toppklass - i alla fall nästan. Döm inte hunden efter håren, eller vad man nu säger.
Om du nu är intresserad av 18-55 så läs vad andra har att säga på ovanstående länk. Jag har för mig att det får riktigt bra kritik, speciellt om man bländar ner ett steg. Med tanke på priset och dess prestanda är det ett bra objektiv.
Jag funderade lite på det där du skrev "mindre plastigt". Om du vill köpa ett kanontrevligt och skarpt, ljusstarkt objektiv ska du köpa det billiga 50/1.8 som Canon har. Det är ett superobjektiv i många avseenden. Den är plastig och känns ranglig, men presterar i toppklass - i alla fall nästan. Döm inte hunden efter håren, eller vad man nu säger.