Annons

Köpråd

Produkter
(logga in för att koppla)

Fotonisse

Ny medlem
skall köpa ny digital o står i valet o kvalet mellan Minolta Dimage 7Hi o Nikon Coolpix 5700..vilken skall jag ta ...

Fotonisse skrev:
skall köpa ny digital o står i valet o kvalet mellan Minolta Dimage 7Hi o Nikon Coolpix 5700..vilken skall jag ta ...

Omöjligt att svara på - det enda du kan göra är att läsa de utförliga tester som finns på nätet t.ex:

http://www.dpreview.com/reviews/minoltadimage7hi/

www.megapixel.net/reviews/minolta-d7hi/d7hi-review.html

och bedömma utifrån vad som är viktigt för dig.

Har ägt en 7Hi ett par veckor och är mycket nöjd med denna. Visst finns nackdelar som batterieförbrukningen men det är något jag är medveten om och som inte är något problem för mig även om det givetvis är mer eller mindre oöverstigligt för den som tänker tillbringa ett par veckor i ett tält i ödemarken...

HEJ

Det finns ytterligare kameror i samma nivå som de nämnda, bl a Fuji S602 som jag själv haft i ca 2 månader och är nöjd med. Se, om Du vill, min recension (m fl) under "köpa". Har även läst recensioner i engelska fototidningar (Digital Photo och Digital photography) där Fujin fått mycket bättre totalbetyg än Minoltan och Nikon 5700. Där har man tagit hänsyn till alla parametrar som är viktiga vid kameraköpet, inte endast pixelnumerären!

Lycka till

P-E

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar