Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpråd: TFT-skärm för hobbyfotograf

Produkter
(logga in för att koppla)

oneeye

Medlem
Skall alltså skaffa ny bildskärm och behöver köpråd. Har väntat och väntat på O-led men det ser ut att dröja ännu ett tag så det blir alltså TFT tillsvidare.
Skärmen kommer att användas både till bild- och texthantering så pivot-funktion är något skärmen bör ha.
Skärmen kommer inte att användas för spel men ev. för filmredigering (ingen 3D).
Focus ligger dock på text- och stillbildshantering för material som till en början huvudsakligen kommer att publiceras på webben. Senare vill jag även kunna ha möjlighet att kalibrera skärmen mot skrivare (ännu ej köpt) för fotoutskrifter på denna.
Jag antar att jag bör ha en skärm med s-ips- eller pva-panel - men det kanske inte gäller längre?
Budgetmässigt tänker jag mig någonstans i mellansegmentet - men vill inte satsa för hårt då jag vet att O-led kommer att dyka upp under senare delen av året och helt kommer att förändra marknaden.
Tacksam för alla tips och råd.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar