Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpråd: Sigma 24-70mm F2,8 EX DG Macro

Produkter
(logga in för att koppla)

MrKross

Ny medlem
Tjena!
Jag har tänkt att införskaffa mig:
Sigma 24-70mm F2,8 EX DG Macro glugg.
Men innan så tänkte jag kolla om ni här på fotosidan har några goda eller onda ord att säga om den.
Så tveka inte skriva vad ni tycker om den.
Är tacksam för alla svar.

MVH// Kaido

Jag hade föregångaren till den gluggen, utan macro coh utan beteckninen DG, till min EOS 10D.
Jag var mycket nöjd med byggkvaliteten samt skärpan. Dock tycker jag autofokusen var lite långsam, men det är ju lite av en smaksak hur man upplever den.
Men på det hela taget var det en fin glugg som presterade bra.

Tyvärr så pajade bländarlamellerna på den, och när jag lämnade in den för reklamation så strulade det en del på grund av att Sigma just då bytte generalagent i Sverige. Det drog ut på tiden och Scandinavian Photo där jag köpte det erbjöd mig ett nytt valfritt objektiv i motsvarande prisklass.
Jag valde då Canons 24-85 USM pga. snabbare autofokus motor. Den gluggen är inte lika skarp, men jag är nöjs med den. Dock saknar jag ljusstyrkan ibland.

Om du inte tror att du skulle störa dig på lite långsam autofokus så kan jag rekomendera gluggen, under förutsättning att den nya modellen inte är sämre i skärpa.

Lyck till!

//Henrik

ANNONS
Sony Winter Cashback hos Götaplatsens Foto