Annons

Köpråd på Fotosidan Köp&Sälj

Produkter
(logga in för att koppla)
Eller i alla fall sätta en gräns på hur ny medlem man får vara för att annonsera. I så fall blir det i alla fall lugnt tills den gränsen är passerad från dagens datum. Man kan även hoppas att tålamod inte är en svindlares bästa egenskap.
 
Eller i alla fall sätta en gräns på hur ny medlem man får vara för att annonsera. I så fall blir det i alla fall lugnt tills den gränsen är passerad från dagens datum. Man kan även hoppas att tålamod inte är en svindlares bästa egenskap.
Detta vore en fiffig grej. Har du varit en god och vettig medlem i 4+ år, då får du också använda dig av Köp och Sälj!

Själv håller jag mig endast till äldre konton vid affärer och det har alltid gått finfint.
 
Det kan ju vara så att man använder Fotosidans köp/sälj för öga mot öga-försäljningar och de som av olika anledningar måste skicka, kan använda Blocket och Tradera. Sedan finns oftast inga gratisluncher här på Fotosidan, de flesta är medvetna om värdet på sina grejer, är det för billigt kan man avstå risktagandet härifrån.
 
Idag har jag rapporterat ännu en annons från en ny medlem.

Jag fortsätter att upprepa samma råd om och om igen. Var extra extra noggrann vid köp från nya medlemmar. BARA öga mot öga affärer.
Just nu är det så mycket falska annonser att jag bara skulle handla från medlemmar jag känner till sedan tidigare.

Ett skäl till att skriva om varje rapporterad annons är att hålla den här tråden högt upp på listorna så att eventuella köpare kan tänkas se dem och backa innan de blir lurade.
 
Jag vet inte hur det är i Sverige, men här i Schweiz finns det många som köper och säljer på olika plattformar mer eller mindre som jobb. Dom vet oftast att dom kan göra klipp på vissa plattformar som sedan går att sälja för mer på andra plattformar.

Så här är det ganska normalt att man ser produkter som sålts på en plattform dyka upp på en annan mer eller mindre direkt efter den sålts på den första till ett högre pris.
 
Jag vet inte hur det är i Sverige, men här i Schweiz finns det många som köper och säljer på olika plattformar mer eller mindre som jobb. Dom vet oftast att dom kan göra klipp på vissa plattformar som sedan går att sälja för mer på andra plattformar.

Så här är det ganska normalt att man ser produkter som sålts på en plattform dyka upp på en annan mer eller mindre direkt efter den sålts på den första till ett högre pris.
I detta fall var den flera tusenlappar billigare här än på blocket så det låter som dålig affär.
 
Ytterligare en annons rapporterad. Ny medlem med "stulen" bild från annan plattform.

Jag fortsätter att upprepa att just nu är det mycket bedrägerier här...
 
ANNONS