Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Köpråd på Fotoprinter
- Trådstartare KenKen
- Start datum
KenKen
Aktiv medlem
Hej. Undrar om nån har nå bra köpråd på en hyffsat bra fotoprinter till ett lite lägre pris.. om de finns sådana ens!![]()
Laser hellst!
l1nd3c0n
Aktiv medlem
Laser hellst!![]()
Varför laser?
Är annars själv intresserad av din fråga, så det skall bli kul att följa svaren.
KenKen
Aktiv medlem
Hmm nå ja vet inte riktigt.tänkte att ja int orkar me alla färgpatroner som torkar o byten helatiden! vet sen inte vilket som ger bättre kvalitet på fotot..?
hp photosmart plus b210a Den har ja kollat in lite!
aasaboe
Aktiv medlem
Jag har sedan tidigare en HP A3+ skrivare, men det finns inte drivrutiner som funkar med Windows högre än XP så den har samlat damm ett tag nu och Crimson har gjort jobben. Eftersom det blir billigare än egna utskrifter har jag inte brytt mig så mycket om att skaffa ny fotoskrivare, vanliga utskrifter kör vi på en Samsung färglaser. Det GÅR att skriva ut foto med den, på vanligt papper, men BRA kan man ju nog inte påstå att det blir.
Vid ett besök hos vår lokala datorhandlare i förra veckan fick jag ögonen på en Brother MFC-J6510DW allt-i-ett-maskin, med både skanner och skrivare för A3. De sålde den för 2.600:- inklusive en QL-500 etikettskrivare, och jag slog till på direkten.
Crimson får göra en hel del fortfarande, men nu kan jag skriva ut foto upp till A3 igen om det brådskar. Dessutom har jag ibland svurit över att bildläsaren bara klarar A4, till exempel en tidningssida har man fått dela upp i flera inläsningar. Lätt fixat nu med A3!
Minus? Tja, den där sabla faxfunktionen, kan man stänga av den helt? Tjötar om fax-ID så fort strömmen varit helt bruten (kontakt ur, alltså). Får försöka samla ork till titt i bruksanvisningen. Alternativt knappa in något sånt där ID...
Vid ett besök hos vår lokala datorhandlare i förra veckan fick jag ögonen på en Brother MFC-J6510DW allt-i-ett-maskin, med både skanner och skrivare för A3. De sålde den för 2.600:- inklusive en QL-500 etikettskrivare, och jag slog till på direkten.
Crimson får göra en hel del fortfarande, men nu kan jag skriva ut foto upp till A3 igen om det brådskar. Dessutom har jag ibland svurit över att bildläsaren bara klarar A4, till exempel en tidningssida har man fått dela upp i flera inläsningar. Lätt fixat nu med A3!
Minus? Tja, den där sabla faxfunktionen, kan man stänga av den helt? Tjötar om fax-ID så fort strömmen varit helt bruten (kontakt ur, alltså). Får försöka samla ork till titt i bruksanvisningen. Alternativt knappa in något sånt där ID...
aasaboe
Aktiv medlem
Jag har sedan tidigare en HP A3+ skrivare, men det finns inte drivrutiner som funkar med Windows högre än XP så den har samlat damm ett tag nu och Crimson har gjort jobben. Eftersom det blir billigare än egna utskrifter har jag inte brytt mig så mycket om att skaffa ny fotoskrivare, vanliga utskrifter kör vi på en Samsung färglaser. Det GÅR att skriva ut foto med den, på vanligt papper, men BRA kan man ju nog inte påstå att det blir.
http://www.brother.se/g3.cfm/s_page/64510/s_level/23820/s_product/MFCJ6510DWZW1
/Red. Glömde ju länk till skrivaren...
Smw
Aktiv medlem
Hej !
Finner du HPn A3+ skrivaren i den här listan
http://gimp-print.sourceforge.net/p_Supported_Printers.php
Detta är fristående driv, dessvärre verkar det som om utvecklingen avstannat.
så kan du köra
http://www.blackfiveimaging.co.uk/index.php?article=02Software/01PhotoPrint
Som är ett fristående program baserat på ovanstående.
Kan vara lite krångligt att få igång, men det går.
//Magnus
aasaboe
Aktiv medlem
Hej !
Finner du HPn A3+ skrivaren i den här listan
http://gimp-print.sourceforge.net/p_Supported_Printers.php
Detta är fristående driv, dessvärre verkar det som om utvecklingen avstannat.
så kan du köra
http://www.blackfiveimaging.co.uk/index.php?article=02Software/01PhotoPrint
Som är ett fristående program baserat på ovanstående.
Kan vara lite krångligt att få igång, men det går.
//Magnus
Tack Magnus!
Men jag hittade inte min Photosmart 8750 där. Det gör ingenting, nu när jag köpte Brotherskrivaren blev jag ÄNTLIGEN tvungen att flytta på min gamla dator, till "digitala rummet under utveckling" dit den gamla skrivaren redan flyttat. Om jag nu även sätter de urgamla planerna på att dra en nätverkskabel dit i verket, kan jag använda gamla skrivaren från nya datorn via gamla datorn alternativt den gamla XP-HP-laptopen som också finns där (hängde ni med? Nästan jag också...). Men det är ingen panik, Crimson gör jobbet utmärkt till lägre pris, så inkopplingen blir nog efter min operation som beräknas ske om två månader, plus litet konvalesens ;-)
atotowi
Aktiv medlem
8750 drivrutin finns i Win 7.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...&dlc=sv&lc=sv&os=4062&product=426109&sw_lang=
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/...&dlc=sv&lc=sv&os=4062&product=426109&sw_lang=
aasaboe
Aktiv medlem
8750 drivrutin finns i Win 7.
Det var som...
När jag bytte dator och därmed fick Vista, fanns det en drivrutin för just vista som jag hämtade hos HP. Men den fungerade aldrig, gick inte att använda tillsammans med Lightroom eller PS, har för mig att jag lyckades skriva ut något Word-dokument någon gång. HP utlovade på sin hemsida en reviderad drivrutin, men efter ett par tre år slutade jag att kolla. Under tiden skrev jag ut via gamla datorn och nätverket. Sedan skaffade vi laserskrivaren för textutskrifter och HP-skrivaren flyttade till annat rum. Det blev aldrig av att koppla nätverkskabel dit.
När jag för ett halvår sedan bytte till SSD och Windows 7 64-bit tänkte jag att det är över huvud taget inte lönt att leta efter drivare hos HP. Där ser man!
Tack för det Tony! Det måste jag ju prova. Vid tillfälle... ;-) Skall införskaffa några meter nätverkskabel bara.
AFJ
Aktiv medlem
Hmm nå ja vet inte riktigt.tänkte att ja int orkar me alla färgpatroner som torkar o byten helatiden! vet sen inte vilket som ger bättre kvalitet på fotot..?
Om du vill ha vettig kvalité på fotoutskrifter så är det nog bläckstråle som gäller.
Min högst personliga uppfattning är att när det gäller skrivare i de lägre prisklasserna för hemmabruk är Canon väldigt starka.
KenKen
Aktiv medlem
Om du vill ha vettig kvalité på fotoutskrifter så är det nog bläckstråle som gäller.
Min högst personliga uppfattning är att när det gäller skrivare i de lägre prisklasserna för hemmabruk är Canon väldigt starka.
Okej! tack för det!
Shabbadang
Aktiv medlem
Hej. Undrar om nån har nå bra köpråd på en hyffsat bra fotoprinter till ett lite lägre pris.. om de finns sådana ens!![]()
Själv köpte jag en Epson R2880 nyligen, de har gått ner otroligt mycket i pris, men det finns förstås billigre också som är bra. För att slippa ruinera sig på patroner så kan jag rekommendera påfyllningsbara. http://www.inksystems.se/