Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpråd om kameraväska för kamera, 4 objektiv samt blixt.

Produkter
(logga in för att koppla)

SusannaB

Medlem
Hej!

Har försökt hitta och komma fram till vilken väska (antagligen ryggsäck) jag vill ha men tycker det är så svårt så jag ska passa på att be om hjälp här.

Det jag vill ha är en snygg men ändå praktisk och bekväm väska som man både kan ta med i naturen och på diverse tillställningar. Alltså en ganska diskret väska.

Det bör få plats med en Canon EOS 600D, 18-55 mm, 55-250 mm, 50 mm samt Tamron 90 mm. Plus en Speedlite 430 EX II samt sladdar och extra batteri. Plus telefon och plånbok och lite småkrafs.

Kom jättegärna med förslag!

Kollade på en lowepro 350 men den var på tok för stor. Är rädd att 200 blir för lite så då återstår 300... men är den också för stor? Jag vill inte att den både känns och syns för mycket. Det ska alltså inte bli ett hinder att den är så stor så jag inte vill ta med den... samtidigt ska allt få plats. Svår ekvation...

Vilka andra märken kan tänkas passa in? Kom gärna också med åsikter om hurdan väska som är smidigast. En som öppnas "vanligt", från sidan, bakifrån osv.. Kom också gärna m,ed förslag på axelväskor som ska rymma samma saker.

Att pröva i butik är uteslutet iom att det är långt till en med större utbud än typ 2 väskor.

Glömde skriva att jag gärna också har ett motljusskydd monterat på så man inte behöver skruva av och på när man är ute.

Tror ni en flipside 300 blir för liten? Tycker måtten på flipside 400 blir för stort och likaså på pro runner 300. Vad har ni för åsikter annars om flipside?

Jag har en 250AW tror jag den heter till salu som är nästan oanvänd. Den rymde en Canon 600d, 18-55, 50, 70-200 f4L, 580EX blixt ledigt plus en hel del i övre facket + laptop om man vill.

Den rymmer inte mina nuvarande 2.8 Zoomar riktigt därav lite använd.

Jag har en 250AW tror jag den heter till salu som är nästan oanvänd. Den rymde en Canon 600d, 18-55, 50, 70-200 f4L, 580EX blixt ledigt plus en hel del i övre facket + laptop om man vill.

Den rymmer inte mina nuvarande 2.8 Zoomar riktigt därav lite använd.

Tyvärr är jag inte intresserad av att köpa här via iom att jag inte bor i Sverige och frakten blir så dyr.

Men tack för svaret iaf.:)

F-stop

Hej Susanna!

Jag har själv haft en Dakine Sequence men har nu skaffat en F-stop Loka.
Båda har öppning på insidan och är diskreta att använda.
Jag tycker det är bäst med öppning på insidan.
I båda kan du plocka ut det sk kamera blocket och använda väska som en vanlig ryggsäck.

Mvh Patrik

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar