Install the app
How to install the app on iOS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du använder en lite för gammal webbläsare.
Köpråd gällande skärm för bildbehandling
- Trådstartare Slug
- Start datum
Tony johansson
Aktiv medlem
Jag svarar på samma sätt som jag gjorde när en liknande fråga dök upp alldeles nyligen;Jag skulle vilja få lite tips på skärmar för bildbehandling på 27 tum. Min budget är 13000, kan sträcka mig lite ytterligare om det är vettigt.
En skärm som jag har tittat på är BenQ SW271, om någon har haft den ett längre tag och har ett omdöme och ge så vill jag gärna höra.
Om du är beredd att lägga de pengarna på en ny skärm, då skulle jag vilja rekommendera dig att titta på en Nec eller Eizo istället.
zlotte
Aktiv medlem
Jag har en Eizo ColorEdge CG2730 27", som är lite över din budget.
Största problemet som jag har haft med mina tidigare skärmar har varit ojämnheten i kalibreringen, har ägt 2-3 olika skärmar samt 2 olika kalibrerare dom senaste åren. Varenda gång jag kalibrerade mina skärmar gav det olika resultat.
Denna skärm har inbyggd kalibrerare och ger perfekt resultat varenda gång. Behöver inte längre oroa mig för att skärmen visar fel färger, och själva kalibreringsprocessen är betydligt smidigare och snabbare än andra verktyg som jag har använt mig av.
Största problemet som jag har haft med mina tidigare skärmar har varit ojämnheten i kalibreringen, har ägt 2-3 olika skärmar samt 2 olika kalibrerare dom senaste åren. Varenda gång jag kalibrerade mina skärmar gav det olika resultat.
Denna skärm har inbyggd kalibrerare och ger perfekt resultat varenda gång. Behöver inte längre oroa mig för att skärmen visar fel färger, och själva kalibreringsprocessen är betydligt smidigare och snabbare än andra verktyg som jag har använt mig av.