Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpråd (för nybörjare) önskas.

Produkter
(logga in för att koppla)
Re: bara nikon och canon?

anders84 skrev:
När det handlar om råd till nybörjare om vad de ska köpa för något dyker oftast bara nikon och canons modeller upp. För att ge exempel, nikon F65 och canon eos 300. Varför mobbas Minolta på detta vis?
Är de sämre eller vad handlar det om?
Enligt vad jag kan läsa mig till i specifiktaioner så klår minolta dynax 5 lätt de andra märkenas "billighetskameror"

Vad har ni för förklaring till detta?
Tre förklaringar till att Minolta ofta räknas bort:
1. Inga USM/SW- eller IS/VR-objektiv (än).
2. Inga digitala hus (än).
3. Sämre utbud av begagnat.

Bortsett från detta gör Minolta väldigt bra produkter.

Jag hjälpte min flickvän att köpa sin första kamera idag.. (jag kan inte heller ngt om sånt).

Lyckades få ett pris som jag tycker verkar hyggligt, på Expert.. var först på en konkurrerande butik i stan, och fick erbjudande om en EOS 300 med ett 28-105mm och ett 100-300mm, plus en väska för 6000:- (då är båda objektiven Sigma)

Så jag ringde till expert, berättade vad jag fått för pris på sakerna, och frågade om han kunde matcha det.

Det slutade med att jag fick samma saker, för 5.250:- på Expert.. och då fick jag ett HOOYA UV-filter 62mm också, det kostade 395:- i butiken.

Så det kanske kan vara värt att vända butikerna mot varandra, och se till att prata med någon som är insatt i just kameror, och inte det 19 åriga kassabiträdet.

Hej

Min erfarenhet är att Expert, efter viss förhandling, kan matcha nätet rätt bra i vissa fall.

Canon D30, Canon 100-400L IS, Sigma har de egen import av så där kan de vara rätt vassa. Köpe en 135-400 till 1000:- under Scandinavian Photo för drygt ett år sedan!

Detta är min erfarenhet.

Roine

Hej

Med meningen menas att Expert kunde matcha WEB priser på dessa artiklar exakt. Visade vad de kostade på CyberPhoto, fick samma pris.

Roine

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar