nikkop
Medlem
Hej!
Min första post på denna sida då jag nyss registrerade mig i hopp om att få lite hjälp av ett köp.
Jag har länge älskat att hålla på med film, både inspelning, editering och allt där emellan.
Nu är det dags för mig att köpa mig min först ordentliga kamera för inspelning/filmning och då har jag valt att köpa en DSLR kamera.
Skulle ni kunna hjälpa mig välja kameran som bäst kommer passa mina behöv?
Det är mina krav och är öppen för förslag.
Kan säga att jag var ytterst nära på att köpa en Canon EOS 550D då jag hört att den var bra, men så såg detta klipp på Vimeo och blev genast osäker: http://vimeo.com/20565849 och sedan verkar det som att den överexponerar en del?
Sedan har jag även tagit mig en titt på Sony Alpha SLT-A55, Panasonic Lumix DMC-G3 och Panasonic Lumix GH1 men kan inte bestämma mig för någon.
Vet ni ytterligare kameror som skulle passa mina behov var vänliga säg dem.
Vilken kamera rekommenderar ni och varför?
Har letat igenom X-antal googlelänkar men kan fortfarande inte bestämma mig.
Tack så hemskt mycket på förhand!
Min första post på denna sida då jag nyss registrerade mig i hopp om att få lite hjälp av ett köp.
Jag har länge älskat att hålla på med film, både inspelning, editering och allt där emellan.
Nu är det dags för mig att köpa mig min först ordentliga kamera för inspelning/filmning och då har jag valt att köpa en DSLR kamera.
Skulle ni kunna hjälpa mig välja kameran som bäst kommer passa mina behöv?
- Max 6000-6500kr med Kit-objektiv.
- 50/60fps i HD (720p).
Det är mina krav och är öppen för förslag.
Kan säga att jag var ytterst nära på att köpa en Canon EOS 550D då jag hört att den var bra, men så såg detta klipp på Vimeo och blev genast osäker: http://vimeo.com/20565849 och sedan verkar det som att den överexponerar en del?
Sedan har jag även tagit mig en titt på Sony Alpha SLT-A55, Panasonic Lumix DMC-G3 och Panasonic Lumix GH1 men kan inte bestämma mig för någon.
Vet ni ytterligare kameror som skulle passa mina behov var vänliga säg dem.
Vilken kamera rekommenderar ni och varför?
Har letat igenom X-antal googlelänkar men kan fortfarande inte bestämma mig.
Tack så hemskt mycket på förhand!