ANNONS
Annons

Köpråd: 2000-3500 kr

Produkter
(logga in för att koppla)

xray

Guest
Tjena!

Jag är en riktig amatör när det gäller digitalkameror. Har gjort några filmer med mina föräldrars DV-Kamera, men inte just använt en vanlig digitalkamera någonting. Nu har jag tänkt köpa en att använda som komplement till min systemkamera. Mest vid tillfällen som fisketurer, fotbollsmatcher, fester och liknande tillställningar. Bilderna är väl mest tänkt att använda på webben och kanske i bildspel till dvd-spelaren.

De jag har tittat på hittills är:

- Nikon Coolpix 775 (favorit hittills)
- Nikon Coolpix 885
- Canon A60
- Canon A300

Ni som kan detta område: Vilken skulle ni råda mig att välja?
 
jo lo,
have a look at the Canon Ixus V2. You should be able to find one of those for around 3500 and it's a great little point and shoot camera, well suited to web use.

MVH Duncan
 
Jag bestämde mig för att köpa en Nikon 885 och de bilder jag hitils tagit har jag varit mycket nöjd med...
 
Jag har en CoolPix 885 och är mycket nöjd med den.
Bilderna blir lite för röda, men det korrigerar man lätt.
Köpte den på cyberphoto.se
Kamera + 128MB Minne + frakt = ~3500kr.
 
Tack för svaren! Lutar kanske åt 775 alternativt 885 (coolpix).

Var ute och fiskade igår i den kanonsköna sommarkvällen här i Piteå. Tog en del fina bilder med systemkameran, men vore härligt att en sån gång även ha en digitalkamera så man enkelt kan dela med sig bilderna =)

Har hört lite rykten om att coolpix (mest 885) blir seg av 128mb minnen, men stämmer detta?
 
xray skrev:
Har hört lite rykten om att coolpix (mest 885) blir seg av 128mb minnen, men stämmer detta?

Tyvärr, Ja. Men det är inte så himmla mycket segare. Men det är absolut ingenting jag stör mig på.
CoolPix 885 är antagligen de bästa köpet man kan göra i den prisklassen.
 
Jag körde min coolpix med ett 64 mb kort första tiden, köpte sedan ett 512 mb. Jag kan inte märka någon skillnad, visserligen är 512 an ett snabbare kort men ändå , men det jag märkt är att det är stor skillnad mellan fabrikaten...
De som jag upplever bäst och har fungerat oklandrigt är Scandisk medan ett Viking jag fick låna bara krånglade..
 
ok, det låter kanon (eller Nikon kanske...)!

Någon som har erfarenheter från coolpix 775? Duger kvaliteten på bilderna för det användande jag nämner längst upp?
 
sweet, nu har en kompis just beställt cp 775 från cyberphoto.se. Så det blir till att vänta några dagar, testa hans kamera lite och sen bestämma sig =)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.