Annons

Köpråd/åsikter: Dimage A200

Produkter
(logga in för att koppla)
"/Karin, som m.h.a Jocke nu har pajat denna tråd för längesen.... ;)"

Ingen fara för min del *hehe*

Kollar runt nu för högtryck, o tycker iaf att A200'n verkar bra :)

Undrar hur Canons EOS300D är då, tycker den verkar lite "fjollig" *suck*

Blir en låång natt det här, men en kamera ska jag ha! :)

Känns som om situationen är precis likadan för dig som för mig 2004-12-26, den natten var jobbig ;)

A200:an är säkert kanon. Kika på båda modellerna, kan lova att A2:an har en riktigt häftig sökare! Det har inte A200!

300D är helt ok, tror jag ska ha en sån, men allra största sannolikhet.

// Jocke

KoDanne skrev:

Ingen fara för min del *hehe*

Kollar runt nu för högtryck, o tycker iaf att A200'n verkar bra :)

Undrar hur Canons EOS300D är då, tycker den verkar lite "fjollig" *suck*

Blir en låång natt det här, men en kamera ska jag ha! :)

Jag tycker att den är lite plastig och känns ihålig och så är den stor. Iaf om man just haft A2 i sin hand... ;) En av fördelarna för 300D är ju att den ligger bra till i pris. :) Men har också hört att den skall vara långsammare än Nikons D70... Sök på forumet så hittar du mängder med trådar om detta.

Suck, som sagt, det är inte lätt. När man väl hittat den man vill ha så gör man misstaget och läser ihjäl sig här på forumet och alla brister blir mycket tydligare så man får börja om igen.

"hobbyn som gud glömde..."

/Karin

Men samtidigt har D70 varken batterigrepp eller ISO 100. Om man kikar på bilderna på cyberphoto och jämför dem så ser man skillnaden mellan 300D och D70 till 300D:s favör.

// Jocke

Morron!

Det blir en A2 trotts att bilderna inte ska bli de bästa.

Läste testar av A2 & A200 i tidningen digitalfoto o natt, dom kom också fram till att A2 vann över 200:an.

Skönt att det är över nu :)

Men Daniel. Tänk på att en 7D från KonicaMinolta har inbyggd bildstabilisator i huset och kostar bara liiiite mer ;)

Ne, det är ett bra val! Tror inte man får så mycket mer för de pengarna! Riktigt fin kamera.

// Jocke

Joakim A skrev:
Men Daniel. Tänk på att en 7D från KonicaMinolta har inbyggd bildstabilisator i huset och kostar bara liiiite mer ;)

// Jocke

Haha jo drömmen är ju att kunna äga en 7D, men med tanke på dagens pris o att man är ny på området får A2:an räcka ett tag.

Men nypriset har väl halverats om ett år eller så, o då du... eller kanske en cannon eller nikon :)

Bra val! Jag var dökär i den kameran tills...ja... anledningarna skall man inte ta upp här... IGEN... ;)

Gick och köpte mig den lilla Pentax *ist DS idag. Är så nöjd. Den är otroligt liten och oj vad snabb. :)

Lycka till med ditt kameraköp! :)

/Karin

Ja, det kan man väl säga :) Var en ganska lång diskussion om allt möjligt. Ganska lärorikt, men mycket text och kommentarer.

// Jocke, nu med 768 MB Ram i bärbara :)

KoDanne skrev:
Nähä, varför var den inte bra dårå? *hötter mä näven*

Men det är ju allt det där med framtida behov och tjaffs... att man om man inte har CF-kort är uppe och nosar i system-klassen... :)

Så, nu säger jag inget mer! :)

/Karin - som måste läsa bruksanvisningen till *ist DS nu... :D

KoDanne skrev:
Det var ju just bara det jag ville :)*fniss* visst blev du lite skakis? :)

LITE SKAKIS!? *puh* Fick nästan en hjärtinfarkt... ;) Fick tömma alla tillgängliga konton för att ha råd med den innan min Amsterdamresa nu till helgen. Så ett "halva-priset-fynd" hade varken hjärtat eller plånboken gillat... ;)

Nu blir jag nästan nervös igen... *andas* *andas* :D

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar