Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpenhamnskravaller

Produkter
(logga in för att koppla)
Skulle vara roligt om du kunde peka ut vilka 3 bilder du tycker är "mycket" bra . Jag fastnade för bild 4 där polisen gripit en ung man och "rusar" iväg(räknar inte första bilden på helikopter).
Mvh Thomas
 
Håller med, flera starka bilder. Effektfull och snyggt med svartvitt och med kornig film.

Har ett par danska vänner som var helt förkrossade av kravallerna - tydligen en hel del svenska o tyska "proffs-autonoma" som ställde till ett helvete också. Skum företeelse.....

BAW
 
solvargen skrev:
Skulle vara roligt om du kunde peka ut vilka 3 bilder du tycker är "mycket" bra . Jag fastnade för bild 4 där polisen gripit en ung man och "rusar" iväg(räknar inte första bilden på helikopter).
Mvh Thomas

Mina favoriter är (om man inte räknar den inledande heli-bilden som jag dock också gillar), nr 1 gillar hur blicken på polisen i bakgrunden fångats och den lite kaotiska känslan bilden ger, nr 4, nr 8 med demonstranterna som sitter på gatan och en tittar rätt mot kameran, nr 14 "hjälmbilden", nr 15 avspärrningen samt den sista där en polis går och sopar upp på gatan framför en traktor.
/David
 
David.
Jag tyckte bilderna ..4..11..13 ger mest intryck. Även 1..7..8 gillas. Bra reportage var det iallafall. Tyckte dock sopbilden inte var tilltalande men tur vi har olika uppfattningar.
Mvh Thomas
 
Senast ändrad:
Fram med saxen!

Bra bilder men jag känner instinktivt att jag vill ta fram saxen. Lite för mycket vidvinkel för min smak. Det är mycket möjligt att han gjort det själv i tidningen men önskan att göra bilderna lika stora i bildspelet fått honom att avstå från att beskära tillräckligt här.
Men han har ju täckt jobbet på ett föredömligt sätt utan att fega ur. Det ska han ha stort A för.(eller MVG som det heter nu för tiden)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.