Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

köpa vidvinkelobjektiv

Produkter
(logga in för att koppla)

legendfoto

Avslutat medlemskap
Hej

Är på jakt efter ett vindvinkel objektiv till min Pentax K20d har läst in mig på Pentax egna 12-24 får väldigt bra i test men svindyr,Tamrons10 -24 får så där,Tokinas 10-24 rekomenderas får bra i test

Vad kör ni med där ut någon som har lite bra tips på något bra vindvinkel objektiv till Pentax K20D

// Mauro

Tokina tror jag inte finns till Pentax.
Jag har själv Sigma 10-20, ett riktigt bra och prisvärt objektiv. Dessutom har Sigma ett 8-16 som verkar spännande.

Hej.

Jag är helnöjd med mitt Tamron 10-24. Hittade det begagnat för 2500 kr. Mycket prisvärt även med nypris.

Mvh Pär

Tokina tror jag inte finns till Pentax.
Jag har själv Sigma 10-20, ett riktigt bra och prisvärt objektiv. Dessutom har Sigma ett 8-16 som verkar spännande.

Hej

Du har rätt där angående Tokina,kul att höra att sigma står sig bra,det lutar väl åt det eller Tamron .

// Mauro

Hej.

Jag är helnöjd med mitt Tamron 10-24. Hittade det begagnat för 2500 kr. Mycket prisvärt även med nypris.

Mvh Pär

Hej

Har läst in mig hela helgen på Tamron och det verkar väldigt bra,det är alltid intressant att höra vad någon säger som fotar med det själv kan bli ett sådan Pentax 12-24 är ganska dyrt tycker jag

// Mauro

Är det en zoom du är ute efter, så Sigma 10-20/3,5
http://www.cyberphoto.se/?http://www.cyberphoto.se/info.php?article=1020dc2pe
Men en nackdel är den stora filterfattningen på 82mm,
Tokinan finns inte till Pentax därför att Pentax 12-24 är utvecklad
ihop med Tokina. Pentax 12-24 är ganska stor och Sigman är lite större.
Eller en begagnad Pentax 12-24?
Vill du ha nåt smidigt finns ju Pentax DA15/4.

Hej

Ja det är zoom jag är ute efter det blir säkert Tamron eller Sigma tycker sigman låter väldigt intressant,har kollat runt lite efter pentax begagnat men inte hittat något än

Pentax DA15/4 var ett intressant tips tack för detta,

// Mauro

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar