Annons

köpa sigma telezoom

Produkter
(logga in för att koppla)

copter

Medlem
jag står i valet att köpa ett billigt tele zoom. jag behöver minst 300 mm. jag har planer at köpa ett bättre men för tillfället får jag nöja mig med budget variant men vill dock ha ut högsta kvalitet per krona. jag har tänkt att använda det främst till att fotografera surf så det kommer att användas på 300 en del.

det står mellan SIGMA AF 70-300mm f/4-5.6 APO Macro DG eller Sigma 28-300mm f/3.5-6.3 DG Macro Interchangeable Lens.

jag har läst recensionerna vilket verkar väldigt varierande och subjektivt. vad jag bryr mig mest om är skärpa. framför allt på högre brännvidder. 28 - 300 låter iofs lockande.

någon som har erfarenhet av några av linserna eller vet hur jag kan få info om vilket som presterar bäst vad det gäller skärpa? eller något annat alternativ i den prisklassen eller snäppet upp? jag bor i indonesien och köper på www.camera.co.id som jag tycker håller bra priser. men när jag frågar dem så säger de bara det jag vill höra.... jag ska väl säga att jag främst hade tänkt att fota surf med detta objektivet, gott om ljus men med korta slutar tider. tacksam om någon har information som leder till bästa köp...

Hallå,

Ingen expert och har inte personligen testat dessa utan bara läst runt och pillat i butik när jag tidigare var inne på samma bana. Vilket Sigma 70-300 menar du? Det finns ju några olika med ungefär den beteckningen. Ska du skjuta på 300 och inte konstant har tillgång till stativ så känns väl VR som något du skulle vilja ha, och det finns ju inte på 28-300, utan då är man uppe på 4.500.-

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=486140

Och då har man närmat sig Nikons 70-300/4.5-5.6 VR för 5.500.-

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=111704

Vilket var där jag landade, och då valde att inte köpa något för tillfället eftersom att det kändes lite för dyrt.
Men det var det som jag kunde läsa mig till som enda vettiga alternativ, andra kanske kan motivera något av dom billigare alternativen?

*edit*
Såg nu att det kanske inte var till Nikon du skulle ha? Sorry, men resonemanget kanske hjälper något iaf.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar