Annons

Köpa Sigma EX 18-50/2,8 i Stockholm

Produkter
(logga in för att koppla)

hilber

Medlem
Argghh,

Har rännt runt halva stan idag på jakt efter ett Sigma EX 18-50/2,8 DC till Canonen, men jag hittar inget.

Finns det någon vänlig själ här som känner till någon handlare som har detta trevliga objektiv hemma (i Stockholmstrakten)?

Om jag har förstått saken rätt så är inte Expert längre generalagent för Sigma och i bytet av agent har man missat att det här med ett visst lager av varor är något som gör kunderna glada.

Objektivet måste ju införskaffas innan semestern... :)
 
cyberphoto brukar leverera ganska snabbt, brukar ta en eller tva dagar om dom har varan i lager.

nar ska du ha semester? cyberphoto kanske ar ett alternativ
 
Expert kan beställa hem åt dig genom Tura.
Deras webbutik ligger nere nu så jag kan inte kolla lagerstatus. Finns de på lager hos Tura så får man hem det på ett par dagar.

Jag jobbar på expert i norrort och kan fixa hem det åt dig om det skulle va något. Hör av dig i så fall...

Mvh Martin
 
Expert Fridhemsplan (Fleminggatan) brukar ha mycket på lager, ring dit om du inte redan gjort det. Men är det slut på lagret kan det ta tid verkar det som. Själv väntar jag på ett Sigma 70-200 som Tura skulle ha skickat för en månad sedan men inte har skickat ännu. Leveransdatum skjuts fram hela tiden från Tura och tittar man hos andra leverantörer som Scandinavian så är det restat där också. Kommer det inte denna vecka så ska jag att begära att få köpet hävt. Jag fick ett defekt jag återlämnade och väntar fortfarande på ett fungerande.
 
Tack för svaren.. har dock varit runt till alla nämnda butiker. Blev lite besviken på Kameradoktorn då de inte hade gluggen inne trots annons (de hade iofs versionen för Nikonisterna, så man kan väl inte vara allt för sur...).

Cyberphoto har inte heller objektivet inne.

Det verkar också som att objektivet inte finns hemma hos Tura. Så enda hoppet är att hitta ett i butik.
 
Är själv på jakt efter ett par stycken till jobbet, som även jag skulle vilja ha innan semstern, med det verkar vara helt tomt överallt.
Scandinavianphoto skulle få in några nu i mån-tis och där hoppades jag vi skulle få de två sista i den leveransen men inget har skickats ännu så de kanske inte fick sina ändå.
 
Ja nu är det här ju inte i Sthlm precis men det kan ändå vara hemma på en halv vecka om det räcker för semesterstarten.

Flera påstår sig ha i lager enl. listan men ta kontakt. De som har i lager har goda köparbetyg också.

http://www.geizhals.net/eu/a112637.html

Det vill till att de tar kreditkort eller betalt vid mottagandet för att det ska gå snabbt.
 
Zebramedia leverar ju oftast svinsnabbt, och de har 18-200 Sigma - som jag köpte - som är väldigt trevligt och bra, lite roligare än bara 18-50 anser jag. Och hur mycket sämre kan det va?
 
Jochum Berg skrev:
Zebramedia leverar ju oftast svinsnabbt, och de har 18-200 Sigma - som jag köpte - som är väldigt trevligt och bra, lite roligare än bara 18-50 anser jag. Och hur mycket sämre kan det va?

Rejält mycket sämre än 18-50/2.8. Läs FOTO-tidningen.
 
Jochum Berg skrev:
Jaja, den duger bra för mig alla fall. För mina ändamål och krav helt perfekt.

Ljusstyrka, skärpa, konstruktion - ja det mesta är sämre med den.

Kika med Zebra skulle jag rekommendera, som svar på huvudförfattaren till inlägget.

// Jocke
 
Joakim A skrev:
Ljusstyrka, skärpa, konstruktion - ja det mesta är sämre med den.// Jocke
Kanske får ha mer pixlar än min 350D för att se den skärpeförsämringen, och ljusstyrka beror ju på det stora zoomomfånget, och än håller den och funkar perfekt men visst man får vad man betalar för, för mig är den perfekt med skarpa bilder och ingen större distortion och jag slipper släpa på flera objektiv. För er inte, så köp den inte. Smaken och förutsättningarna är olika.
 
Zebra verkar inte ha något på sin hemsida... har hur som haver beställt från Tyskland, 4400:- inklusive frakt.
 
Har nu fått objektivet från www.essential-systems.de, de levererade snabbt när de väl fått pengarna, synd att objektivet inte kom med på första veckan av semestern, men men..

Måste säga att det är ett klart trevligt objektiv. Det enda som jag tycker är lite tråkigt är att det är större och tyngre än kit-objektivet.. men man kan inte få allt.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.