Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa PocketWizard Plus?

Produkter
(logga in för att koppla)

Jowe

Aktiv medlem
tjenare efter en tid med besvärliga "ebay slaves" så har jag bestämt mej för att köpa pocket wizards. Alla sidor jag har hittat dom på i sverige kostar dom 5000kr+. Kollar man istället på utläsnka sidor så kan man få dom för 3000:- Någon som har förslag på någon onlinebutik som säljer billiga pws? De ska hälst ligga innom EU så jag slipper betala tull och vise verse.

Tack på förhan
Johan

Tänk på att det är radioprylar som måste vara godkända för användning här (om man bryr sig om att göra det hela helt enligt reglerna). Kanske funkar det om du handlar inom EU, men utanför är helt säkert inte godkända.

Vad jag vet så kostar ett PW-kit ungefär lika mycket i hela EU, ca. 500 euro inkl. moms. Jag har inte sett dom billigare annat än i USA.

Tänk på att du bör köpa CE-versionen av PW. Den amerikanska är inte godkänd för användning i Europa och du måste skicka dom till USA om dom skulle behöva service.

/Magnus

EDIT: Anders hann visst före... :)

Stiffneck skrev:
Vad jag vet så kostar ett PW-kit ungefär lika mycket i hela EU, ca. 500 euro inkl. moms. Jag har inte sett dom billigare annat än i USA.

Tänk på att du bör köpa CE-versionen av PW. Den amerikanska är inte godkänd för användning i Europa och du måste skicka dom till USA om dom skulle behöva service.

/Magnus

EDIT: Anders hann visst före... :)

Vet en som skickade sin pw till USA för Service.
Posten krånglade lite men väl där tog det ca 2 dagar att laga den, så de är snabba!

Läste lite nogrannare, de stog att dom kunde skicka den som "gift". Så det verkar lungt. Men jag är ändå lite skeptisk till att köpa så dyra saker från ebay, hade varit en annan sak om man betalade när man fick dom. Har i och försig handlat därifrån förut helt utan problem men då vare inte så mycket pengar... 3000 är ändå en hel del för en studerande så:p

Jag har handlat från URGalaxy många gånger och alltid fått prylarna. 3 dagars leveranstid. Jag kommer att beställa ifrån dem igen.

/Patrik

Har du inte köpt in dig i nåt dyrt blixtsystem så har Quantum i sitt blixtsystem egna radiotriggers typ PocketWizard, fast detta ger trådlös OCH IR-lös TTL med vilket märke du vill; de kallar det naturligtvis för QTTL :)

Dåligt med återförsäljare i Sverige dock, de som finns verkar inte satsa särskilt. B&H Photo har bra sortiment om vänder dig utomlands.

http://www.qtm.com

kromatisk aberration skrev:
Har du inte köpt in dig i nåt dyrt blixtsystem så har Quantum i sitt blixtsystem egna radiotriggers typ PocketWizard, fast detta ger trådlös OCH IR-lös TTL med vilket märke du vill; de kallar det naturligtvis för QTTL :)

Dåligt med återförsäljare i Sverige dock, de som finns verkar inte satsa särskilt. B&H Photo har bra sortiment om vänder dig utomlands.

http://www.qtm.com

Om jag inte förstått det hela fel så får du bara TTL med deras egen blixt (Qflash). Alla andra blixtar - vanligt PC-synk som Pocket Wizard. Dom har en hel del andra finesser dock.

Anders Östberg skrev:
Om jag inte förstått det hela fel så får du bara TTL med deras egen blixt (Qflash). Alla andra blixtar - vanligt PC-synk som Pocket Wizard. Dom har en hel del andra finesser dock.

Japp helt rätt, jag var otydlig - trådlös blixt med vilket KAMERAmärke som helst menade jag! Och som sagt, bara de senaste QFlash. Kanon Anders!

jag har en fråga till. om tullen hittar mina pws, o ser att dom inte är godkända av post o telestyrelsen, har dom rätt att beslagta dom då?

Tullen frågade mig vad det va för grejer och jag sa att det va radiosändare till blixt, dom bryr sig nog inte om det....

Det är förmodligen inte olagligt att köpa eller äga, bara att använda i Sverige. Tullen kan knappast lägga sig i om du t.ex behöver PW för användning för fotouppdrag i USA.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar