ANNONS
Annons

Köpa passepartout i Göteborgsområdet

Produkter
(logga in för att koppla)

Allemyr

Aktiv medlem
Har en del ramar i storlek 40 x 50 från ikea som jag skulle vilja byta passepartouten på, till ngt i stil med 27 x 40.5 eller liknande. Ngt som passar i 40 x 50 och som har förhållandet 2:3 söker jag, då dessa i nuläget är 3:4 vilket jag har få bilder i å tycker är mindre vackert.

Ett annat alternativ kan ju vara att skära själv i passepartouten som nu sitter i, fast känns som det är ganska svårt, kanske ngt som man borde lära sig.

Finns det ngn bra butik/lager eller online butik för passepartouter?

Eller kan det vara vettigt att lära sig att skära ut sådana själv?

Jag vet att vi köpte ram o dyligt på Gallerix i Allum och där var det en som skar passepartout till oss. Vet ej om det bara var för att vi köpte ram där men värt att fråga kanske.

Alla butiker som säljer konstnärsmaterial brukar ha alla prylar man behöver. De kan också hjälpa till med kunskap om man vill börja göra sina egna. Det är inte speciellt svårt att skära själv.

Ring "Ottos tavlor" på Gibraltargatan, för några år sedan skar de ut måttbeställda passepartouter åt mig för mindre än vad Gallerix färdigskurna kostade, har för mig det var runt 40kr för en 30x30cm

Alla butiker som säljer konstnärsmaterial brukar ha alla prylar man behöver. De kan också hjälpa till med kunskap om man vill börja göra sina egna. Det är inte speciellt svårt att skära själv.

Ja man kanske borde göra det. Har en del som man bara skulle kunna justera till, till ett 2:3 format. Tycker Drewex i Malmö är bra, men dit drar man ju först om ett tag. Inex är väl det ända stället jag vart på i göteborg. Någon som vet ngn annan bra butik för skärapparater? Känns ioförsig som en sådan kan vara lite dyr:) Fast kan ju löna sig i längden om man vill ha lite egna format osv.

Ring "Ottos tavlor" på Gibraltargatan, för några år sedan skar de ut måttbeställda passepartouter åt mig för mindre än vad Gallerix färdigskurna kostade, har för mig det var runt 40kr för en 30x30cm

Tackar! Verkar vara butiken jag söker. Ska ringa å höra med dom imorgon. Man får hoppas priserna ligger kvar hyffsat!

Ja man kanske borde göra det. Har en del som man bara skulle kunna justera till, till ett 2:3 format. Tycker Drewex i Malmö är bra, men dit drar man ju först om ett tag. Inex är väl det ända stället jag vart på i göteborg. Någon som vet ngn annan bra butik för skärapparater? Känns ioförsig som en sådan kan vara lite dyr:) Fast kan ju löna sig i längden om man vill ha lite egna format osv.

Jag kör med en vanlig passepartout-skärare och en tung stållinjal, det funkar fint och är inte svårt bara man är noggrann, kostar ett par hundra :)

Har en del ramar i storlek 40 x 50 från ikea som jag skulle vilja byta passepartouten på, till ngt i stil med 27 x 40.5 eller liknande. Ngt som passar i 40 x 50 och som har förhållandet 2:3 söker jag, då dessa i nuläget är 3:4 vilket jag har få bilder i å tycker är mindre vackert.

Ett annat alternativ kan ju vara att skära själv i passepartouten som nu sitter i, fast känns som det är ganska svårt, kanske ngt som man borde lära sig.

Eller kan det vara vettigt att lära sig att skära ut sådana själv?
Hornbauch som ligger i närheten av Backaplan är skapligt billiga på att skära ut Passepartouter enligt mått. De har fixat mina sista passepartouter i alla fall.

Tackar! Verkar vara butiken jag söker. Ska ringa å höra med dom imorgon. Man får hoppas priserna ligger kvar hyffsat!

Har du pratat med dem än? Det var länge sedan jag var där nu men jag har några bilder jag skulle vilja rama in så jag kanske borde ringa dem själv.

Har du pratat med dem än? Det var länge sedan jag var där nu men jag har några bilder jag skulle vilja rama in så jag kanske borde ringa dem själv.

Hejsan. Jo det blev så att jag köpte en passepartoue skärare på Inex för en femhundring. Bra å lära sig skära sådana när man vill ha lite andra format, sedan att det blir bättre än det från IKEA gör inte saken sämre:)

Hörde runt lite, Otto's Tavlor hade sommar stängt till juli ut så han aldrig höra med dom. Inex skär inte på beställning men däremot Gallerix och Hornbach ute på hisingen som Christer säger. Men kände att man snabbt sparar in pengarna å slipper göra lite utflykter för att få det gjort när man skaffar sig apparaturen.

Hornbauch som ligger i närheten av Backaplan är skapligt billiga på att skära ut Passepartouter enligt mått. De har fixat mina sista passepartouter i alla fall.

Blev tipsade av dom via Inex också innan man skaffade skäraren. Men det verkar va ett av det bättre ställen i Göteborg!

Du skulle kunna prova Passpartout-Versand i Tyskland. De har även en svensk hemsida. Man kan måttbeställa nästan vilken passepartout som helst. Formaten (inner- och ytter) bestämmer man själv via deras interaktiva hemsida.

Jag beställde passapartouter i udda format därifrån, och det tog bara 2½ dagar (!!) från beställning tills dess att paketet stod vid ytterdörren. Priserna är bra, men fraktkostnaden för enstaka exemplar blir hög, räknat per styck. Kvaliteten på hantverket var utmärkt, och emballaget var minst sagt förtroendeingivande,

http://www.passepartout-versand.de/se99999?of_sid=

/Per S

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar