Annons

Köpa nytt batteri - mAh

Produkter
(logga in för att koppla)

vega

Ny medlem
Hej!

Jag köpte min Rolleiflex MiniDigi för bara några dagar sedan, men har haft så roligt med den att batteriet som kom med kameran redan har tagit slut. Jag måste köpa ett nytt.

Så, min fråga är... Vilken kapacitet (mAh) ska jag leta efter? Batteriet som följer med har inte mer information än CR2 3V men inget om mAh.

Tack på förhand! Det riktigt kliar i fingrarna nu när jag inte kan fotografera något.

Så, min fråga är... Vilken kapacitet (mAh) ska jag leta efter? Batteriet som följer med har inte mer information än CR2 3V men inget om mAh.

Det står egentligen sällan/aldrig något om kapaciteten annat än på uppladdningsbara batterier. CR2 brukar vara lithiumbatterier så du kan med gott samvete köpa av vilket märke som helst. På t ex Clas Ohlson finns det två alternativ, ett märkesbatteri för 49:- och ett lite billigare som säljs i tvåpack för 59:-

Vilken kapacitet (mAh) ska jag leta efter? Batteriet som följer med har inte mer information än CR2 3V men inget om mAh.
I princip vill du ha ett batteri med så många mAh som möjligt -- det är ju måttet på hur mycket energi batteriet innehåller när det är fulladdat.

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto