Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa ny digitalkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Zal

Aktiv medlem
Har just nu en Canon Powershot S10 som jag är nöjd med.
Men har haft den i drygt 2,5 år nu och skulle vilja ha
en ny och mer avancerad digitalkamera.
Gärna en där man kan göra manuella inställningar
av bländare och slutartid.

Ni som har digitalkameror här.
Vad rekommenderar ni?

Mvh Linus

Är faktiskt en sån kamera som jag funderar på!

Vilka för- och nackdelar har den?

Tackar för bra länkar.
Det får nog bli en sån kamera.

Plus för Compact Flash och standardbatterier!!!

Hittade en för 11.995:- på http://www.datavaruhuset.com

Finns det nåt billigare ställe?
Någon som nån vet?

Tackar för tipset.
Blidde visst lite ivrig med att fråga *s*
Letade lite först utan att hitta vad jag sökte.
Gick lite "vilse" bland alla forum.

Ska leta lite mer nästa gång ;-)

Det var Pricerunner som jag kollade med.

Den andra adressen har jag inte testat innan.

ok, sorry... Canons digatala fotohus. Du kan använda objektiven från Canons Eos till denna.

En bra kamera, och du har alla möjligheter till avancerade inställningar och sånt. Sök i forumet så kommer du hitta många trådar om kameran.

D30 har ingen imponerande upplösning. Det har visserligen ingen digitalkamera, men D30 ligger ganska långt efter nyare kameror. Detta innebär att om du vill ha stora förstoringar är den inget bra val. Dess optiska kvalitet (genom canons objektiv) ger den dock ett försprång då små utskrifter är vad du vill söker.

Jerklaren skrev:
D30 har ingen imponerande upplösning. Det har visserligen ingen digitalkamera, men D30 ligger ganska långt efter nyare kameror. Detta innebär att om du vill ha stora förstoringar är den inget bra val. Dess optiska kvalitet (genom canons objektiv) ger den dock ett försprång då små utskrifter är vad du vill söker.

Kanske inte en imponerande upplösning men den ger imponerande bilder, iallafall upp till A3 format.

Har att göra med att Canons CMOS sensor på 3Mp är mycket bättre än ordinära CCD sensorer på 3Mp.

Jojo, men det blir inte mycket mer än 120-130 ppi vid sådana storlekar (vet inte exakt hur många pixlar kameran ger i varje led). Oavsett pixlarnas kvalitet(?) är det inte bra.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar