Annons

Köpa ny Canon 1D nu eller vänta...

Produkter
(logga in för att koppla)

Ole Wigren

Aktiv medlem
Jag vet, en snudd på omöjlig fråga - men hur många tycker det är en dålig/dum/ogenomtänkt affär?

Min tveksamhet sitter i att nu när 50D och 5D MkII presenteras så känns dessa som den "nya generationen", och då kanske det känns som en dålig affär med en ny 1D MkIII - vad säger ni?

(Det finns bara två alternativ för mig - köpa en ny 1D MkIII nu eller vänta tills den nya 1D finns på marknaden som förmodligen har mer pixlar vilket är bra för mig som fotar lite till reklambolag. Jag har ingen jättepanik att byta kamera nu, men rent ekonomiskt vore det bra att få med denna affär innan året är slut i så fall.)
 
Det är väl alltid fel tid att köpa nytt hus, jag menar nästa version är ju alltid på väg...
Det är bara sätta ner foten och köra, tycker jag - som precis klickat på "beställ-knappen" till ett 1D MkIII :)

Är det pixlar du jagar heter väl alternativet 1Ds ?
 
Tack för ditt svar - och jag har faktiskt kommit fram till samma sak. Förmodligen kommer det att dröja till vårkvisten innan en ny modell finns för leverans och det är alldeles för långt dit.

Nejdå, pixlar är inte det viktigaste, så det blir en 1D för mig också.

Vart har du beställt? Pris?
 
För mig var tiden viktigast, och jag satt och beställde en del annat från Dustin, så den slank med där, eftersom de kunde garantera leveranstiden, inte bästa pris, det är jag medveten om, men enklast...

Skulle jag vara privatperson skulle jag slå en signal till Cyberphoto, som jag har mycket bra erfarenhet av, och använder i vanliga fall..
 
Bara för att det kommer nya kameror betyder det ju inte att de äldre modellerna automatiskt blir dåliga.

Däremot kan man alltid vänta lite och se vad som släpps och på så sätt få ett större urval av en kamera som passar sig bäst. Då ska man nog vänta med att köpa tills mot årets slut.

Lagom till jul om man så vill, så kan man köpa sig en liten julklapp till sig själv :)
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.