Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa Nikon saker i Thailand ?

Produkter
(logga in för att koppla)

robert petersson

Aktiv medlem
Dom flersa Nikon produkterna görs ju i Thailand, men varför är dom inte så mycket billigare än i Sverige där ?

Jämnför du USA och Thailand så är Nikon produkterna mycket billigare i staterna än i Thailand, skumt...

Åker till Thaialnd i Sep, tänkte köpa ett 70-300 objektiv där.
i Sverige kostar det 4800 kr, i thailand 4000 kr, ingen störra skilnad..
Men är det någon som vet vart man ska köpa det ?

MBK och Panship verkar ju vara sådär..

länka gärna någon sida om nu har..

Dom flersa Nikon produkterna görs ju i Thailand, men varför är dom inte så mycket billigare än i Sverige där ?

Jämnför du USA och Thailand så är Nikon produkterna mycket billigare i staterna än i Thailand, skumt...

Åker till Thaialnd i Sep, tänkte köpa ett 70-300 objektiv där.
i Sverige kostar det 4800 kr, i thailand 4000 kr, ingen störra skilnad..
Men är det någon som vet vart man ska köpa det ?

MBK och Panship verkar ju vara sådär..

länka gärna någon sida om nu har..

Jag har sprungit runt i BKK flera gånger och jämfört priser och jag håller med om att det kan vara svårt att hitta riktigt bra priser på Nikon prylar, Tamron och sigma är lättare.

Jag gjorde i alla fall ett "fynd" förra gången jag var på Pantip plaza.
Där hittade jag ett Nikon 85/1,4D IF för 5.500 kr, det kostar ca:11.000kr i sverige. (det var säker grå import eftersom den "gula lappen" inte var med)

Kollade efter 24-70/2,8, men det var svårt att hitta och det skiljde bara nån 1000 lapp.

Tror att du hittar de bästa priserna på Pantip plaza eller de båda affärerna på MBK (samma ägare).

Hittade även en Nikon store på nåt av dom andra varuhusen, men kommer inte ihåg vad det hette, men priserna var höga...

Lycka till och pruta mycket...!

ANNONS
Köp Fujifilm GFX100S II hos Götaplatsens Foto