Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa mp3-spelare, sprätta upp den och anv minneskortet till D70?

Produkter
(logga in för att koppla)
The Ghost skrev:
Ett klipp från Zebra

Sandisk 2GB 60X Write Ultra II Compact Flash Card
Art-no: 20010056

Med en skrivhastighet av 9 MB/sek och en läshastighet av 10MB/sek är Ultra II Compact Flash en snabb och pålitlig produkt.
Fraktvikt: 62 g

SanDisk

--------------------------------------------------------------------------------
Pris i KR: 1 808,13

Jag skulle satsa på fler minnen än att lägga allt på ett som kanske kan gå sönder :(

Håller med dig o har gjort precis så, kör på ett sånt kort o en 2Gb Md - känns tryggare än att samla alla ägg i en skål :)

jag köpte en rio carbon 5gb, plockade ur microdriven och formaterade i datorn. Fungerar perfekt i min d70. Visst är den betydligt långsammare än mitt sandisk ultra 2 cf kort. Men sen köpet har jag enbart använt 5giggaren, funkar bra så länge man inte kräver mer än vad d70n's buffertminne klarar, 4 bilder på raken sen får man vänta ca 1 sec mellan bilderna.

Har själv en microdrive. Funderar på hur ofta ni tappar era minneskort i golvet. Lika ofta som ni tappar era kameror i golvet antagligen. Man kan köra över ett CF med bil, men en MicorDrive håller inte för det,men vad gör det? Själv har jag aldrig tappat ett minneskort alls.
Om det kom en DSLR som gick att tvätta i tvättmaskinen, skulle ni betala extra och köpa er en sådan då med argumentet att den håller minsann attt tvätta i maskin. ;)

Jag tror det är så att "ryktet" säger att microdrivarna är så känsliga. Men var och en väljer förstås själva vad de vill lagra sina bilder på för media.
Har också varit nyfiken på att sabba en mp3-spelare och ta minneskortet men inte vågat ta risken ifall jag inte lyckas formatera det på rätt sätt.

Powershooter skrev:
Om det kom en DSLR som gick att tvätta i tvättmaskinen, skulle ni betala extra och köpa er en sådan då med argumentet att den håller minsann attt tvätta i maskin. ;)
Ja, för då skulle den överlag vara väldigt robust och tålig. Och dessutom vattentät:)

Powershooter skrev:
Men Calle, varför behöver du plötsligt en sådan? Bara för att den finns, eller glömmer du ofta din kamera i tvättmaskinen? ;))
Nä, men en kamera som klarar en omgång i tvättmaskinen torde hålla för det mesta.

Powershooter skrev:
Jag tror det är så att "ryktet" säger att microdrivarna är så känsliga. Men var och en väljer förstås själva vad de vill lagra sina bilder på för media.
[/B]

Har en 1Gs microdrive och har tappat den i golvet vid ett tillfälle ca 1 meter. :-(
Har dock inte märkt några som helst problem med driven. :)

Är för övrigt annars väldigt nöjd med den. Dock funderar jag på att skaffa ett snabbare kort till min 20D.

vad jag har hört så har dessa enbart ide interface och man inte köra i cf state.
köpte rio carbon via ebay för 2000, hoppas bara något kommer med en patch så jag kan stoppa in ett cf kort i det gammal skalet:)

Arleklint skrev:
Jag har för mig att KjellF gjorde samma sak med bra resultat.

Det jag kan tänka mig är om vissa kameramodeller är känsliga för vissa fabrikat av minneskort

Jepp det funkade för mig, men som andra är inne på tror jag dom gjort förändringar sen dess.

Jag kör med 2 st 4GB microdrivar som kommer från dena berömda spelaren, och som många skrivit redan går det inte längre att plocka ut microdriven.

Jag köpte microdrivarna från USA i höstas för ca 2000 st. Idag är SanDisk Ultra II 2GB så billig att jag tycker att det är ett bättre val trots färre MB/krona.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar