Annons

Köpa min första Systemkamera

Produkter
(logga in för att koppla)

Naemi77

Aktiv medlem
Sen ett år tillbaka äger jag en nikon kompaktkamera, men skall köpa mig en systemkamera innom kort. Är inget proffs på vilka prylar man skall ha men har lyckats samla på mig en del info och kommit fram att jag skall köpa följande:

* Nikon d5000 + kitobjektiv 18-55 VR ca 7500 kr
* Nikon orginalväska ca 350 kr
* SanDisk SDHC eXtreme III 4GB minneskort ca 300 kr
* Hoya UV HMC 52MM uv-filter ca 250 kr

totalt:ca 8400 kr

Eftersom jag är amatörfotograf så vill jag ha en kamera som är enkel att lära sig och förstå, vill kunna utvecklas med kameran och sedan kunna bygga på det , växa med kameran.( Den skall alltså uppfylla mina behov i många år innan den blir för simpel) Därför har jag kollat in Nikon d5000.
Dom andra extra tillbehören är saker jag antar att jag inte kan klara mig utan. Kanske köper jag till ett till 4gb minneskort efter en tid...Och jag antar att uv-filtret funkar, Skulle bli för nervös om jag inte hade uv-filtret som skyddade min rikedom(har trots allt ingen inkomst förutom veckopeng så denna kameran kommer jag ta hand om som om det vore mitt barn...och aldrig att jag skulle låta mitt nyfödda barn cykla utan hjälm(barn=kamerahus, hjälm=uv-filter, beskrivning för er som inte förstår min poetiska sida XD) Drulleförsäkring är inget jag tänkt lägga pengar på...

Frågan är till alla insatta människor...Låter detta bra? Är det mågot jag missat? Några andra typ av tips angående köpet? Någon som äger en d5000 eller något av tillbehören som kan säga om han är nöjd/missnöjd med grejjerna...Tack på förhand :D! //Linnea