Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa Leica-R adapter till EOS hus?

Produkter
(logga in för att koppla)

buddy_poor

Aktiv medlem
Är på jakt efter en Leica-R adapter till min EOS (1v men det spelar ju ingen roll). Är det någon som vet var man billigast och snabbast köper ett sånt, helst i sverige eller åtminstone i europa. Har kollat på Ebay etc men det lär ju ta ett tag att få hem en från shangahai eller var adaptern nu finns... Är det någon som gjort detta förut och har något tips att komma med?

Jag beställde en Nikon F adapter med elektronik från denna säljare i Hong Kong:

http://search.ebay.com/_W0QQfgtpZ1QQfrppZ25QQsassZhappypagehk

Samma säljare har motsvarande Leica R adapter också.

Adaptern fanns i min brevlåda tre arbetsdagar efter beställningen, snabbare service än så får du nog inte ens med en Svensk säljare. Så du behöver inte vara rädd för att beställa från utlandet.

Har adaptern elektronik får du fungerande fokusvisning med manuella objektiv.

/Daniel

Tack för tipsen!

Rickard: Tradera har jag kollat in och just nu finns det inte någon adapter till salu för Leica-R.

Daniel: Blir ju lite nyfiken på adaptrar med elektronik, hur funkar din adapter med elektronik tycker du?

Adaptern med elektronik fungerar utmärkt, bara att hålla avtryckaren nere (eller * om man så vill) när du fokuserar så blinkar fokusrutorna till när du träffar rätt. Precis som om du använde ett EF objektiv i MF läget. Det är annars rätt knepigt att fokusera manuellt med de mattskivor som sitter i AF kamerorna, speciellt med vidvinkelobjektiv.

/Daniel

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar