Annons

Köpa kompaktkamera för första gången, tips?

Produkter
(logga in för att koppla)

lainen89

Aktiv medlem
Hej!

Jag hade nu tänkt att sälja av min systemkamera pga. behovet utav pengar samt brist på intresset kring just den tekniken.

Men eftersom jag gillar att resa måste man ju ha någon form utav kamera med sig så därför undrar jag om ni har något tips på en kompaktkamera som ger bra bilder för en vettig peng?

Vilken kamera ger just nu bäst kvalité och återgivning för pengarna? Hade tänkt mig lägga runt 3000 kronor, +- någon hundralapp.


Tack på förhand!
 
Kanske fråga Cyberphoto om de fortfarande säljer Nikon Coolpix A för 3000 kr?
Det priset syntes aldrig på hemsidan, man var tvungen att kontakta dem.
 
Hej!

Jag hade nu tänkt att sälja av min systemkamera pga. behovet utav pengar samt brist på intresset kring just den tekniken.

Men eftersom jag gillar att resa måste man ju ha någon form utav kamera med sig så därför undrar jag om ni har något tips på en kompaktkamera som ger bra bilder för en vettig peng?

Vilken kamera ger just nu bäst kvalité och återgivning för pengarna? Hade tänkt mig lägga runt 3000 kronor, +- någon hundralapp.


Tack på förhand!


Kan inte så mycket om kompaktkameror så jag borde knipa igen...men om jag köpte någon så skulle jag köpa Nikon coolpix. /
 
Hej!

Jag hade nu tänkt att sälja av min systemkamera pga. behovet utav pengar samt brist på intresset kring just den tekniken.

Men eftersom jag gillar att resa måste man ju ha någon form utav kamera med sig så därför undrar jag om ni har något tips på en kompaktkamera som ger bra bilder för en vettig peng?

Vilken kamera ger just nu bäst kvalité och återgivning för pengarna? Hade tänkt mig lägga runt 3000 kronor, +- någon hundralapp.


Tack på förhand!

Sony RX100 eller Lumix LX7 på cyberphoto.se pris runt kanske 3500kr
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.