Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

köpa kamera på ebay

Produkter
(logga in för att koppla)

tuffa

Medlem
Jag funderar på att köpa en Canon 20D, nu har jag hittat ett nytt canonpaket på ebay.com som inehåller följande

Canon EOS 20d digital hus
Canon EF-S 18-55mm f/3,5-5,6 zoom lens
Sigma 70-300mm f/4-5,6 AF lens
Sigma 28-80mm f/3,5-5,6 HF lens
Titanium 45x wide angle lens
4GB hitachi minne
stativ och väska.

Priset är ca: 13000 kr
moms och tull mm tillkommer.

Är det skräp eller ska jag slå till. Jag är en riktig amatör som behöver råd, jag vill ha en utrustning att växa med.
P.s jag har läst artikeln om import av kameror.

Alla objektiven är budget iaf. Dock kan man ju sälja sådant om man vill uppdatera. Dock tycker jag det låter lite dyrt.. med tull och frakt osv blir det en hel del. Men jag är också amatör, så lyssna inte så mycket på mig ;)

// Jocke

Jag är en riktig amatör som behöver råd, jag vill ha en utrustning att växa med.

då ska du definitivt handla där du kan få hjälp . . dels nu vid köpet . . och senare med frågor

tycker jag

20D är underbar kamera . . snabb och enkel att använda som ett vanligt filmhus . . hade EOS3 förut

optiken har jag inte testat någon av . . den där titanium-grjen vet jag inte vad det är . . låter som nåt man sätter på en kompaktkamera för att få "fusk-vidvinkel"

så köp där du får hjälp av kunnig personal är mitt råd // robban

Förutom kameran så är det inte mycket i det där paketet som är något att ha. Jag skulle avstå. Det är bättre att köpa ett bra objektiv istället för tre dåliga. I längden blir det dessutom billigare.

Om du fortfarande är villig att ta risken att handla via Ebay (själva köpet är riskfritt men det hela blir krångligt om kameran skulle gå sönder) så finns det några stycken handlare i HongKong som har gjort tusentals avslut och som har i nästan enbart nöjda kunder. Jag har själv handlat från http://stores.ebay.com/www-hksupplies-com ett flertal gånger, och har alltid blivit nöjd.

När man ska beställa från AC-Foto står det nåt om VAT-number, är det nåt man behöver bry sig om? Det står att man måste ha ett VAT-nummet för att de ska kunna skicka prylen utan VAT (vilket väl är det samma som moms?).
Eller är det samma sak som att ha F-skattebevis och således endast gäller företag?

VAT-numret är mycket riktigt ett nummer man bara kan få som företag och som används vid köp i andra länder. Köpen sker då utan moms. Detta blir lite bakvänt jämfört med hur det fungerar inom Sveriges gränser, där alla (även företag) betalar moms men där företagen sedan kan kvitta sin bort sina momskostnader mot de momsintäckter de i sin tur fått från sina kunder.

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar