Annons

Köpa kamera helt grön - Canon 600d 60D objektiv???

Produkter
(logga in för att koppla)

Supernoob

Ny medlem
Jag är helt lost!

Varit på affären flera gånger å klämt å känt. För ett år sen var jag inne på en D90. Sen tyckte jag inte att jag behöver nån kamera.

Men nu är jag inne i kameraträsket igen å det e lite kul tycker jag nog. Har idag ingen kamera utan har lånat kompisens för å testa ibland.

Nu har jag upptäckt att den där D90 som jag tyckte var döhäftig förra året inte fans på affären längre. Jag kommer dock ihåg att jag gillade storleken. Tankarna går iaf så här. Jag kan köpa en billig en å så får jag se om det e nått för mig. Men sen läser man mer å mer å så blir det dyrare modeller. Jag började nosa på nikon men nu har jag trillat över på canon mest pga kitobjektivet 18-135. Fast det kanske inte är nått vidare. Jag läste nån artikel om det där det höjdes till skyarna men sen har jag läst mindre roliga articklar om det. Så nu är jag tillbaka på ruta 1 vad gäller objektiv. Så då kanske nikon är tillbaka på tapeten igen. Ja ni känner säkert igen er. Hursom helst så tänkte jag köpa en 550D + 18-135 la den i varukorgen men sen var jag tvungen att gå å äta för tjejen ropade i köket. Givetvis var samtalet vid matbordet ganska enkelriktat. Hon babblade en hel del om vad vi ska göra i helgen.....fick jag veta senare då hon tillslut skriker på mig för att jag inte svarar. Jag sitter nämligen å funderar varför 600D kändes bättre i handen än 550D....är det inte samma kamerahus?? Nåväl. Jag kör mc på bana och är lite sugen att ta några feta blider på mina kompisar. Det är ju dagsljus när vi kör och få kanske man inte behöver så låg siffra på det där det brukar stå ex 3,5-5,6 eller? Slutartid måste väl vara låg om man ska fånga nån bekant som hånar döden i 250kmh. eller??

60D har tydligen kortare slutartid än 500-600D. "Sökaren" är också snabbare har jag läst. Vad den gör för nytta vet jag inte. Men hur snabb AF man har sitter i objektivet tror jag. Så då kanske man ska ha nått bra där. Ibland vill man även fota på lite håll. Jag gissar att 18-55 inte duger då.

Vilket objektiv bör man satsa på? Ett 17-85 eller 18-135?? eller 2st som täcker 18-200??

550D
600D
60D
Och ev D90 är de som jag funderar mest på.

Hjälp!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Slå till på 60D med 18-135 hos rajala lär du inte ångra.

Varför man väljer 60D istället för 600D är nog hugget som stucket för första gångs väljare.
Top display o ett extra hjul är skillnaderna. Har själv 600D och en 40D och har stört mig lite på att det skiljer sig ngt somjag inte direkt trodde skulle påverka mig när jag köpte kameran.
 
Köpte 60D mest p.g.a extra display och hjul.
Rent bildkvalitetsmässigt så vet jag inte om det är så stor skillnad.
Men man slipper knappa sig fram för alla inställningar. Känns smidigare med 60D.

Har haft kameran i ca 1 vecka nu, så det är mest experimenterande som gäller.
Köpte Tamron 17-50 utan stabilisator och Samyang 8mm för att ha skoj med.

Rätt nöjd hittills. Blir säkert några fasta gluggar och en telezoom senare.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.