Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

köpa kamera för max 2700 till syrran

Produkter
(logga in för att koppla)

tamate

Aktiv medlem
Min stora syster fyller 40 1 dec och jag ska köpa en kamera till henne. den ska vara enkel men ändå ta bra bilder. tycker det finns hur många som helst av kompaktkamerorna så nu känner jag mig rådlös.
har du tips på en bra kamera i prisklssen som tar bra kort och som gärna också går att filma med?

har faktiskt varit inne på ixus och funderat på det, men det var inte mycket till optisk zoom på den och som jag förstår så har det stor betydelse på kompakt kameror

tack för tidningstipset, ska kolla om det är fler som vill vara med på presenten =)
annars lutar det nog mot canon ixus

Min stora syster fyller 40 1 dec och jag ska köpa en kamera till henne. den ska vara enkel men ändå ta bra bilder. tycker det finns hur många som helst av kompaktkamerorna så nu känner jag mig rådlös.
har du tips på en bra kamera i prisklssen som tar bra kort och som gärna också går att filma med?

Canon PowerShot A2100 IS svart ska ju vara bra..12mp
http://www.cyberphoto.se

Upplösning bildsensor
12 100 000 pixlar
Optisk zoom
6x
Minne som ingår
128MB
Bildskärm
3,0 (230.000 pixel)
Ljuskänslighet
ISO Auto + ISO 80, 100, 200, 400, 800, 1600
Slutartider
15-1/1600s
Blixtinställningar
Auto, röda-ögon-reducering, slow, upplättning, av och på
Film
640 x 480, 30 bilder/sek
Övrigt Svensksåld och med svensk bruksanvisning.
Medföljande tillbehör
128MB minneskort, 2st AA-batterier (engångs), USB-kabel, AV-kabel
Medföljande programvara
ZoomBrowser EX, ImageBrowser, PhotoStitch

Senast ändrad:
Jag gillar också Ixus serien. Har ju inte provat alla varianter genom åren, men i princip ingen av dom har gjort mig besviken. (Med beaktande att det handlar om kompaktkameror)

ANNONS
Köp TZ99 hos Götaplatsens Foto