Annons

Köpa från USA via webben, vågar man?

Produkter
(logga in för att koppla)
wsaar skrev:
Funderar själv på att beställa från B&H och skulle isåfall välja det första fraktalternativet också. Bolagen som UPS, DHL och FedEx lägger alltid på moms och tull, medan jag tror post med USPS måste fastna i stickprov för att åka dit... inte säker.

den erfarenheten har jag i alla fall .
i de flesta fall är usps billigast . finns iof fler alt där med .
Mycket slinker igenom tullen , särskilt om det handlar om lägre summor .
med just usps -airmail parcel post så har jag för mig att det inte går att spåra ( den uppgift jag fått i alla fall )
Jag har alldrig haft några problem med usps .
däremot så kom ett kamerahus på villovägar med ups. men det kom fram till slut (sju veckor )
men upp till två får man räkna med i alla fall

Nu verkar det som om jag blivit blåst på en verkstadshandbok som jag köpte på ebay i alla fall , eller att den nu har försvunnit i posthanteringen .
vilket jag tror mer på .
 
ang. USPS Express Mail

skägga skrev:
den erfarenheten har jag i alla fall .
i de flesta fall är usps billigast . finns iof fler alt där med .
Mycket slinker igenom tullen , särskilt om det handlar om lägre summor .
med just usps -airmail parcel post så har jag för mig att det inte går att spåra ( den uppgift jag fått i alla fall )
Jag har alldrig haft några problem med usps .


så om jag förstår dig rätt patrik så är USPS Global Express Mail 5-7 Days Delivery $36.25 att föredra. vad ska man skriva paketet ifall man vill glida vid sidan om...

har en kompis mammas bros kusin som undrar...


: mmm
 
willeh skrev:
Det skulle vara kul om du ville kommentera i denna tråd om hur det gick med både moms och leveranstid.....

mvh

Wilhelm


Idag fick jag mitt paket.

Det tog alltså 8 dagar från och med utskicket MEd: "USPS - Airmail Parcel Post
10-14 Days Delivery $26.25.

Fick en avi där Moms, tullavgift och speditionsavgift. Skönt att jag hade garderat mig innan;)

Fort gick det och bråttom hade jag inte heller,,

Så var min saga slut, titt ut;)

/Mvh Niclas,
 
Nej, det var inte så rolig, såklart. På de få och små prylar jag köpte så tjänade i alla fall en tusenlapp jämfört med köp i Sverige med priserna här.

Roligt att pröva och nu vet jag att det inte är ngr krussiduller med privatimport,,

Mvh Niclas,
 
Re: ang. USPS Express Mail

zerihoun skrev:
så om jag förstår dig rätt patrik så är USPS Global Express Mail 5-7 Days Delivery $36.25 att föredra. vad ska man skriva paketet ifall man vill glida vid sidan om...

har en kompis mammas bros kusin som undrar...


: mmm


skall fungera bra det .
oftast kommer prylarna framm tillslut i alla fall.
Handboken kom idag =)
postad den 7 dec , så det tog lite tid kan man säga
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.