Som Plus-medlem får du: Tillgång till våra Plus-artiklar | Egen blogg och Portfolio | Fri uppladdning av dina bilder | Rabatt på kameraförsäkring och fotoresor | 20% rabatt på Leofoto-stativ och tillbehör | Köp till Sveriges mest lästa fototidning Fotosidan Magasin till extra bra pris.

Plusmedlemskap kostar 349 kr per år

Annons

Köpa från Kina?

Produkter
(logga in för att koppla)

HusKul

Aktiv medlem
en på jobbet ska till Kina
tänkte passa på o betälla objektiv tänkte jag
hur är priserna där?
funderar på en Sigma 18-50/2.8 eller Canon EF-S 17-85/4-5,6 IS USM
 
Prata med en vän som råkade ut för att hans son kom hem med en kopia, den såg likadanut hade all beteckningar men vägde inget.
Det var en kopia i plast o inte glas bara en varningens ord att bara gå till "riktiga/seriösa" butiker
 
Peking ja..

Kolla här: http://www.olegnovikov.com/technical/wheretobuy.shtml

Finns en del matnyttigt.

Han flyger inte via Hong Kong då?

Här kan du köpa Canon EF-S 17-85mm f/4.0-5.6 IS USM för 4,280HKD och Sigma AF 18-50mm f/2.8 EX DC för 3,150HKD. Kan gå att få ner priserna ytterligare om man ligger i lite.

Vet inte vad kursen står i idag men när jag åkte hit så fick jag mycket för den svenska kronan, värt att kolla upp!

Hoppas det löser sig.

Mvh
 
Enda stället att handla kameror på i Kina är Hong Kong, priserna på fastlandet är tom lite högre än i europa. På photo.net diskuterades just saken, sök där. Finns en kameramarknad för begagnade saker i Beijing som lät kul (inte varit där själv) men då ska man nog veta vad man ska ha, kunna mandarin och pruta rejält.
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.