ThePenguin
Aktiv medlem
Någon som köpt här ifrån och har något att säga om stället? De har ju onekligen bra priser men kan man lite på dom?
Mycket tacksam för hjälp!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Någon som köpt här ifrån och har något att säga om stället? De har ju onekligen bra priser men kan man lite på dom?
Har precis beställt en 5Dmk2 därifrån, hur är leveranstiderna?
Inga kostnader tillkommer. Det finns ett EU-beslut på att bankerna inte för ta ut några avgifter. Så det du betalar framgår av näthandelns hemsida, dvs varans pris + frakt. I Holland ingår holländsk moms och då tillkommer ingen svensk moms. På engelska näthandelssidor brukar priset anges utan engelsk moms som då tillkommer förutom hos de handlare som säljer väldigt mycket till Sverige då svensk moms läggs på priset istället. Man betalar alltså bara moms en gång inom EU.
Mja, skulle jag säga. Betalar man med kort så brukar det tillkomma 1,5% i valutaväxlingsavgift uppepå avistakursen. Flera av de holländska butikerna tar dessutom ut en straffavgift på 1,5-3% när man man betalar med kort. De skriver kreditkort, men det verkar som om vanliga "debit cards" hamnar i samma fack hos dem. Inga enorma summor, men det kan bli några hundralappar om man beställer något lite dyrare.
En vanlig banköverföring från internetbanken kostar däremot ingenting inom Europa om jag minns rätt. Däremot så gäller det såklart att hålla rätt på vad som är köp och säljkurs. Går man in på ett fysiskt kontor kostar det väl i vanlig ordning en summa för att man ska hålla sig borta därifrån.
Men tar inte banken ut en växlingskurs eller är den inbakad i kursen man får? Min bank skrev något om 175 kronor om inte mottagaren stod för den kostnaden, fast, som sagt, jag är nog dum som inte begriper.
Men tar inte banken ut en växlingskurs eller är den inbakad i kursen man får? Min bank skrev något om 175 kronor om inte mottagaren stod för den kostnaden, fast, som sagt, jag är nog dum som inte begriper.