Annons

Köpa från Ebay

Produkter
(logga in för att koppla)

Perlindqvist

Aktiv medlem
Hejsan
En kompis köpte sig en ny kameran från Ebay så ja tänkte att det kunde vara skoj och bara kolla vad dom kostar där. Och som ni säkert redan vet va det riktigt billigt att beställa från Usa.
Hittade det här paketet ja blev sugen på
http://cgi.ebay.com/Nikon-D80-Digit...201508145QQcmdZViewItem?hash=item290201508145

Vet ju att D80 är bra kameran men är grejerna man får med bra? och om ja fattat det är det ett fint pris va?

Så vågar man beställa en sånt paket och finns det några här inne som gjort det själva?
 
Jag skulle inte köpa från en försäljare med så där dålig feedback. Köp bara från försäljare som har bra feedback och inte är "för" billiga. Dessutom så misstänker jag att de där grejerna som följer med är ganska skrotiga.

/Björn
 
Hej

Jag Tror inte de är några problem att handla från den användaren, sålt väldigt mkt och har bra feedback.

Du får 2 st dåliga objektiv till, och de andra extra tillbehören är rent skräp.

Du kan ju kolla efter ett kit där du får Ett bra objektiv, istället för 2 dåliga och de andra som du får till.

Glöm inte att du måste momsa och betala skatt på det i tulllen.

/christian
 
okej men hur ser man om dom har bra eller dålig feedback?
aa förstår att små grejerna säkert inte håller nån högre kvalite, men båda objektiven osv är ju nikon så dom måste ju funka som dom borde?
 
Perlindqvist skrev:
okej men hur ser man om dom har bra eller dålig feedback?
aa förstår att små grejerna säkert inte håller nån högre kvalite, men båda objektiven osv är ju nikon så dom måste ju funka som dom borde?

Objektiven funkar bra, det är bara budgetverioner. Försök hitta något paket med "dyrare" optik så behöver du inte köpa till så mycket mer. Bättre ekonomi.

Höst upp till höger under rubriken "Meet the Seller", kan du se inom parentes, hur många affärer han har gjort. 19355st i det här fallet.
Han har 98.7% possitiva komentarer enligt en rad strax under där.
Och det är ett bra betyg på en säljare av så mycket auktioner.
Det finns massor av folk som lämnar kritik för rena skitsakerna.

Det du skall titta efter i betygen, när du klickar på länken där. Är om han har folk som säger att han aldrig sänt de varor han sålt.

Lite smolk är alltid att räkna med i betyg på en så stor säljare. Han hade aldrig blivit så stor om han misskött något. eBay utesluter personer snabbt som inte sköter sig.
 
KalZoom skrev:
Jag skulle inte köpa från en försäljare med så där dålig feedback.
Den där säljaren har inte dålig feedback. Med tanke på att han sålt grejer till nästan 20000 olika kunder (alltså inte 20000 produkter eller 20000 köptillfällen). Kollar man igenom hans negativa omdömen så hittar man ju sånt som att köparen blivit förbannad för att tullen tagit ut lagstadgade avgifter vid import och liknande. Det är knappast säljarens "fel".
 
tack så mycket för alla svaren!

Men åker man jämnt på tull å skatt osv? Har hört att
man kan be företagen skicka paketet som en "gåva" och på så vis slippa skatt å tull stämmer det?

Och angående objektiven man får med, funkar dom för en nybörjare som vill utvecklas? eller är dom helt värdelösa.
 
Perlindqvist skrev:
tack så mycket för alla svaren!

Men åker man jämnt på tull å skatt osv? Har hört att
man kan be företagen skicka paketet som en "gåva" och på så vis slippa skatt å tull stämmer det?

Och angående objektiven man får med, funkar dom för en nybörjare som vill utvecklas? eller är dom helt värdelösa.

Nej det stämmer inte att man får tullfritt om det är en gåva. enligt tullverket, så var maxpris för en gåva 200:- för några år sedan. Sedan åker man på tullen.
Jag gjorde det på en riktig födelsedagspresent. Så jag vet.

18-55 är samma objektiv som säljs som kitlins till D40 och D40X. D80 brukar normalt säljas med 18-70 eller 18-135

18-55 är billigare, men enligt de flesta ovanligt bra. Jag tror dock att det var en äldre modell på denna 18-55, restlager eller ev begagnad (refurbished)
70-300 är en gammal lins från filmtiden.

Visst funkar dom för nybörjare.
Men du får ett glapp i brännvidderna. 70-300 på ett DX hus, blir ca: 100-150

Som Segerdahl tipsade, du skulle kanske få ett mer användbart och komplett paket med en D80 och en 18-135.
Om jag var du, skulle jag köpa här i sverige med 18-135

Du får ingen garanti. Om du inte skickar kameran till USA. Och 135'an är smidigare och mer allround.
 
Den senaste månaden är det 23 av 819 som inte är nöjda. Om man dessutom läser feedbacken så verkar det som om flera åkt på dolda kostnader.

Dessutom så verkar det inte vara något problem för de flesta säljare som sålt 10000+ att hålla sig över 99% i feedback.

/Björn
 
Problemet är att om packetet är avsänt från en företagsadress, så brukar det inte spela någon roll om det är deklarerat gåva eller inte.

Det som brukar fungera är att skriva gåva, ett värde under 200kr, deklarera "använd elektronik" , och sända packetet från en privat adress.
 
Perlindqvist skrev:
Verkar vara ett roligare teleobjektiv i det. För vad ja har fattat det som så står DX för att det är inbygd autofokus motor va?
Nej, det är "AF-S" som betyder att det är inbyggd autofokusmotor. Men jag tror jag du har rätt i att det är ett trevligare objektiv.

För övrigt skulle jag nog själv vara tveksam till att köpa kamerahus från USA, eftersom garantin blir mer eller mindre värdelös. Optik däremot går ju bra. (Iaf gäller det förhållandet Canon.)
 
Tycker det är svårt att hitta "fynd" bland Nikon/Canon på Ebay, många som bevakar auktionerna samt lägger bud toidigt och trissar upp priserna, populära objektiv som Nikon 70-200 f/2.8 VR går för uppemot 50$ under orginalpris, då tycker jag man kan köpa nytt och få garanti :p

Men man kan nog hitta ett och annat guldkorn, bara att det är relativt svårt.

/Otto
 
Jo det är sant, tänkte mest på exemplet jag gav, garanti på objektiv flyttas väl inte över till nya ägaren när de säljs på nytt?

Roligaste med Ebay är att leta fynd och snipa dem för en billig penning, skulle jag köpt nytt skulle jag vänt mig till B&H t.ex. för smidigare köp/kundservice om något inte skulle uppfylla förväntningarna. Men det är bara jag! :)
 
ANNONS
Köp en spegellös systemkamera från Canon och få ett 50mm objektiv på köpet hos Götaplatsens Foto.