Annons

Köpa fotoutrustning i Thailand (Bangkok)?

Produkter
(logga in för att koppla)

Giza

Medlem
Har efter mkt om och men bestämt mig för att släpa med mig min Nikon D70 på semestern till Thailand.

Dock tycker jag att kitgluggen (Nikon 18-70) jag har känns lite väl kort ibland och funderar på att köpa en Sigma 70-300mm f/4-5.6 APO Zoom Macro Super II.

Tror ni att jag kan hitta en sån relativt lätt i Bangkok? I så fall till vilket pris?

Har också insett att jag behöver lagringsmedia och fastnat för en 40GB Compact Drive PD7X
går den att få tag på där borta eller ska jag beställa en från Zebramedia bums?

Hur är det egentligen att resa med kamerautrustning med tanke på värmen, fukten och stölder? Jag är lite orolig att den ska hindra mig i mitt resande. Jag har en Sony DSC-W1 som jag tänkte ta med mig så D70:an kommer inte vara med jämt.
 
Förresten behöver jag kanske något filter mot det starka ljuset? Just nu sitter det bara ett UV-Haze på.
 
Har faktiskt i dagarna bett en kamrat som är i Bangkok att kolla priser på objektiv typ 70-300. Nikkor görs väl i Thailand så jag hoppas på att det är ok priser på dem där. Har dock inte fått svar ännu.
 
Priser kan du kolla på http://www.fotofile.net

En utmärkt butik med stort utbud som ligger i köpcentret MBK i bangkok.
Alla taxichaufförer hittar... :)
Priserna ligger långt under svenska, så varför inte kolla på en ännu bättre glugg?
 
Viktor. De verkar inte ha gluggen jag letar efter.
Har du något förslag om man skulle gå upp en prisklass?
 
Jag har ingen koll på nikons egna gluggar, så det lämnar jag över till någon som vet.
Sigma 70-200/2.8 pratar många gott om. Den är dock inte så liten och smidig (har jag fått för mig).
Jag tror inte att fotofile säljer sigmas objektiv men det fanns en annan affär i samma köpcentra som gjorde det.
 
Jag var hos Fotofile och dom andra butikerna i MBK för ett par veckor sen och jag var inte speciellt imponerad av urvalet.

Letade främst efter ett Tamron 200-500 och ett Tamron 90 Makro och det var omöjligt att få tag på. Sigma verkar det vara ganska dåligt med också.

Kanske är en bra ide att maila dom och kolla innan så att dom ev. kan ta hem det du vill ha åt dig.

/Thomas
 
Dookie skrev:
Jag var hos Fotofile och dom andra butikerna i MBK för ett par veckor sen och jag var inte speciellt imponerad av urvalet.

Letade främst efter ett Tamron 200-500 och ett Tamron 90 Makro och det var omöjligt att få tag på. Sigma verkar det vara ganska dåligt med också.

Kanske är en bra ide att maila dom och kolla innan så att dom ev. kan ta hem det du vill ha åt dig.

/Thomas

Det verkar som om dom mestadels säljer originaloptik
 
Roland. Tror att ett linslock skärmar av det starka ljuset lite väl mkt, blir nog ganska svarta bilder :)

Var mer ett polfilter eller något i den stilen jag tänkte på.
 
jo

Mbk's fotofile det finns två butiker i detta shopping palats,är att rek. först.
Sen kan jag rek en annan butik som jag gömt namnet på på 4 eller 5 våningen i MBK samt en affär runt hörnetpå Kao san road som båda kan lätt få fram nya bra Sigma gluggar , från general agenten, där jag haft mycket trevliga affärer själv o kan rek.
 
Missa inte Pantip Plaza på Petchaburi Road! Kallas för Computer City, men där finns också ett par mycket välsorterade kamerabutiker. Bra priser och momsen får du tillbaka på flygplatsen.

Shogun
 
Är det nån som vet namnet på någon butik i Bangkok som säljer Sigmaoptik....har letat länge men det verkar svårt att hitta...ringt massor av samtal till Bangkok men utan resultat
 
jo

jo den är i slutet av kao san road runt hörnet från den stora baren gullivers tjejjerna som jobar där är kunniga och kan ta fram nya sigma gluggar snabbt o ta reda på priser och har ofta en del i lager kolla in den.
 
Tack för alla tips! Då kommer jag nog att vänta med att köpa ny glugg och lite annat smått tills jag kommer dit. Ska jag bara bestämma mig för vilken glugg jag ska köpa :)
 
Jag köpte en tamron 28-300 i bankok hos fotofile för typ 1800:- istf. 3500:- som den kostar här. Ett bra köp men kanske lite trög i fokusen och lite ljussvag men brett användnings område.
Jag skall till shanghai on någon vecka och tänkte köpa en sb-600 blixt där. Om någon vet någon bra och billig butik vore jag tacksam.
-Henke
 
ANNONS
Götaplatsens foto – en riktig fotobutik.