Annons

Köpa fotorygga

Produkter
(logga in för att koppla)

pettersson

Aktiv medlem
Jag tänkte köpa mig en fotoryggsäck. Jag har inte så mycket prytlar så den behöver inte vara jumbo-stor men samtidigt inte för liten. Man vill ju inte behöva köpa ny efter ett år. Lowe Pro Micro/Mini trecker, verkar vara bra alternativ.
Jag vill kunna fästa stativet på ryggan med. Går det med någon av de ovannämnda alternativen? Finns det andra bra ryggsäckar än dessa två? Helst inte för dyra.

Andras.

Micro trekkern har inget stativfäste men det har minitrekkern. Mini trekker rekommenderas av många medlemmar enligt tidigare diskussioner.
Titta också i recensionsbanken

inte för stort stativ bara

Hejsan

Jag har Mini Trekker ryggan. Ett väldigt litet och lätt stativ är inga problem att fästa men om det börjar bli en aning större och tyngre stativ fungerar det inte alls. De fäststropparna som följer med ryggan är av tveksam kvalitet eftersom dom är väldigt töjbara och håller därför inte stativet ordentligt fast, det svajar lätt. Men helhetsintrycket av ryggan är ändå väldigt bra.

Japp, det är en toppen rygga.

Helt ok, även om jag börjar växa ur den.. ;)
Och som Anders säger så är enda nackdelen att stativet tenderar att svajja lite i de befinliga fäst anordningarna, men det har jag löst med ett vanligt spännband som går att köpa för en billig peng i närmsta sportbutik.

Lycka till..
Jonas.

Det kanske finns andra alternativ än Low Pro, jag tänkte undersöka markanden lite.:D
Tack för de svaren jag har fått.

Andreas.

Jag har en TAMRAC Expidition 3 och den är kanon i utförandet, men den räcker inte långt om man har mycket prylar.
Just nu har jag kameran med batteripack och normalzoom, blixten och ett 300-telezoom och den är proppfull. Lite filter, film och annat finns ju självklart också med, men mer går alltså inte ner. Köp gärna en TAMRAC men sikta på en något större modell.

Lycka till!
Andreas

Jag har precis köpt en Lowe Pro Rover Light som passar mig som hand i handske. Utmärkt stativfäste och plats för mackor, kaffe och flugask utöver fotoprylarna om man inte har så mycket. Är du nyfiken på den så gör en sökning i arkivet, det har varit ett par diskussioner kring den.

DaKine Reload

Är det ingen som köpt DaKine Reload, som vi har rabatt på genom fotosidan?
Vad tycker ni i så fall om denna?

Ola:confused:

Hade inte tänkt betala över 1000kr. Hur är mini trekkern, finns det någon billigare tamrac med stativfäste?

Andreas.

Uj..rygga för under 1000-lappen................................................................................................................................................Haglöfs Tight Medium med handdukar.

:D ;)

Hubba.. det blev konstigt..

Rygga för under 1000-lappen........
...................................
...................................
Haglöfs Tight Medium med handdukar..

:D ;)

ANNONS
Upp till 6000:- Cashback på Sony-prylar